Narušená komunikační schopnost u předškoláků

Title Alternative:Disturbance of Communication Ability of the Pre-schoolers
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Práce se zabývala problematikou narušené komunikační schopnosti u předškoláků. Jejím cílem bylo charakterizovat narušenou komunikační schopnost u předškoláků a zjistit informovanost rodičů těchto dětí o narušené komunikační schopnosti v šesti běžných mateřských školách. Práci tvořily dvě stěžejní části. Jednalo se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisovala a objasňovala pojmy z oblasti řeči, jazyka, komunikace, dyslalie, narušené komunikační schopnosti a logopedie. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků distribuovaných mezi osmdesát rodičů předškolních dětí běžných mateřských škol, jaká je jejich informovanost o narušené komunikační schopnosti. Dále zjišťovala pomocí rozhovorů s logopedickými asistentkami, zda více než polovina předškoláků má narušenou komunikační schopnost - dyslalii. Výsledky praktické části prokázaly, že rodiče předškoláků jsou dostatečně informováni o narušené komunikační schopnosti, a že nejčastěji narušená komunikační schopnost je dyslalie, kterou má více než polovina předškoláků. Výsledky průzkumu vyústily proto v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti včasné logopedické prevence u předškolních dětí, častější spolupráce s rodiči a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků v oblasti logopedie. Získané výsledky mohou být podnětné pro další pedagogické pracovníky, pro instituce zabývající se touto problematikou, což lze považovat za největší přínos práce.
Description
76 s., 7 s. příl. :tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
human communication, preschool children, komunikace (sdělování), děti předškolního věku
Citation
ISSN
ISBN