Perspectives of employee training and development: methods and approachee

Title Alternative:Perspektywy rozwoju i szkolenia pracowników: metody i podejścia
Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Cílem příspěvku je podat aktuální přehled o trendech, metodách a přístupech v oblasti vzdělávání zaměstnanců. Článek prezentuje primární a sekundární data vybraných průzkumů. Data prezentovaná v příspěvku dokládají potřebu a význam vzdělávání zaměstnanců jako důležitou formou investice do lidského kapitálu, která generuje přidanou hodnotu a zvyšuje produktivitu v podniku. Současně má vliv na lidský kapitál ve společnosti. Potřeby vzdělávání zaměstnanců jsou z pohledu podniku i jednotlivce různé. Společnosti používají mnoho metod, které jsou popsány v první části příspěvku. Druhá, empirická část, porovnává význam vzdělávání v mezinárodním kontextu na sekundárních datech. Závěrečná část dokresluje oblast firemního vzdělávání na primárních datech získaných od respondentů v letech 2013-2015. Výsledky ukazují, že v některých českých firmách není vzdělávání zaměstnanců systematicky a zvyšování kvalifikace zaměstnanců firmy téměř nepodporují. Kromě toho i sekundární data z průzkumů poukazují na to, že stále existuje značný počet firem, které svým zaměstnanců další vzdělávání neposkytují.
Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie aktualnych poglądów na temat trendów, metod i sposobów szkoleń w firmach poprzez prezentację danych pierwotnych oraz wtórnych pozyskanych z ankiet. Opierając się na odkryciach naukowców oraz specjalistów do spraw zasobów ludzkich, szkolenia pracowników są istotną formą inwestycji w firmach, generującą wartość dodaną i zwiększającą produktywność firmy. Jednocześnie ma to wpływ na kapitał ludzki pracowników. Szkoląc pracowników przedsębiorsta kierują sie różnymi motywami i stosują różne metody, które są opisane w pierwszej częsci pracy. Druga część pracy porównuje uwarunkowania szkoleń w firmach europejskich i amerykańskich. W ostatniej części pracy przedstawiono metody i powody szkoleń przeprowadzonych na próbie czeskich respondentów. Wyniki pokazują, iż niektóre czeskie firmy nie posiadają uporządkowanego systemu szkoleń lub system szkoleń w ogóle nie istnieje. Również dane wtórne przeprowadzonych badań wskazują na znaczną ilość przedsiębiorstw nie oferujących firmowych szkoleń pracowników.
The aim of this paper is to give a topical overview of the trends, methods and approaches in respect to employee training in companies by presenting primary and secondary data received from surveys. Based on the findings of scientists and HR specialists, employee training is an important form of company investment that generates additional value and increases a firm’s productivity. At the same time, it has an impact on human capital. When training employees, companies can have different motives and use different methods that are described in the first part of this paper. The second part of the paper compares the position of training in European companies and those in the U.S. The last part introduces the methods and reasons for training based on a sample of Czech respondents. The results show that in some Czech companies, the training scheme is not systematic or does not exist at all. In addition, secondary data from the surveys point out that there is a significant number of companies that do not provide any training at all.
Ziel dieser Arbeit ist es, einen aktuellen Blick auf Trends, Methoden und Ansätze der Mitarbeiterweiterbildung im Unternehmen zu bringen, sowie Primär- und Sekundärdaten aus Erhebungen darzustellen. Basierend auf Erkenntnissen von Wissenschaftlern und HR-Spezialisten ist die Schulung der Mitarbeiter eine wichtige Form der Investition in Unternehmen, um Mehrwert zu erzeugen und die Produktivität der Unternehmen zu steigern. Gleichermaßen hat es einen Einfluss auf das Humankapital der Mitarbeiter. Unternehmen können unterschiedliche Motive haben, Mitarbeiter zu schulen und dazu verschiedene Methoden nutzen, welche im ersten Teil dieser Arbeit beschrieben werden. Der zweite Teil des Artikels vergleicht Sichtweisen auf das Training in europäischen Unternehmen und in den USA. Im letzten Teil werden Methoden und Gründe der Weiterbildung anhand einer Stichprobe von tschechischen Befragten vorgestellt. Die Ergebnisse zeigen, dass die Ausbildungsschemata nicht systematisch sind oder gar in einigen tschechischen Firmen überhaupt nicht existieren. Sekundärdaten aus Erhebungen weisen auch darauf hin, dass eine erhebliche Anzahl an Unternehmen überhaupt keine betriebliche Weiterbildung anbietet.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN