Using a genre-based framework in professional and academic writing

Title Alternative:Wykorzystanie różnych gatunków pisarskich w specjalistycznym i akademickim języku pisanym
Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-01-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Cílem tohoto článku je ukázat používání různých žánrů psaní, vytvořených pro anglický jazyk pro zvláštní účely (ESP) a systémovou funkční lingvistiku (SFL). Tyto mohou být aplikovány ve výuce odborných předmětů a předmětu akademického psaní. Z důvodu nedostatku praktických zkušeností, mají mnozí studenti malé povědomí o obchodní korespondenci, protože dosud nebyli dostatečně obeznámeni s pracovním prostředím. Kromě toho se také potýkají s různými písemnými úkoly při studiu na vysoké škole v anglickém jazyce. Autoři ukazují, jak lze jednotlivé žánry prakticky aplikovat ve výuce psaní.
Celem niniejszego artykułu jest pokazanie stosowania różnych gatunków pisarskich, opartych na języku angielskim dla celów specjalistycznych (ESP) i lingwistyce systemowo-funkcjonalnej (SFL), które mogą mieć zastosowanie w nauczaniu przedmiotów specjalistycznych oraz przedmiotu Pisanie akademickie. W związku z brakiem doświadczeń praktycznych wielu studentów posiada złą wiedzę w zakresie korespondencji handlowej, ponieważ nie zostali w wystarczający sposób zapoznani ze środowiskiem pracy. Trudności sprawiają im także różne zadania pisemne w czasie zajęć uczelnianych prowadzonych w języku angielskim. W opracowaniu wskazano, w jaki sposób poszczególne gatunki można praktycznie zastosować w nauczaniu pisania.
The aim of the paper is to show how the application of genre-based frameworks, based on English for Specific Purposes (ESP) and Systemic Functional Linguistics (SFL) schools of genre, can be used in the teaching of professional and academic writing. Many students lack practical experience and that is way they have a poor awareness of professional writing as they have not yet been sufficiently exposed to work-place routines. Furthermore, they also struggle with their academic assignments in English. The paper will show how genre-based frameworks can be practically applied to teaching writing used in task instructions and as marking criteria.
Ziel dieses Artikels ist das Aufzeigen verschiedener Genres des Schreibens, wie sie für die englische Sprache für besondere Zwecke (ESP) und die systemfunktionelle Linguistik (SFL) begründet sind. Diese können im Fachunterricht und im Unterricht des akademischen Schreibens Anwendung finden. Da es meist an praktischen Erfahrungen fehlt, besitzen die Studenten schlechte Kenntnisse über Handelskorrespondenz, weil sie bislang mit dem Arbeitsmilieu nicht vertraut sind. Zudem habe sie es an der Hochschule mit verschiedenen schriftlichen Aufgaben im Englischen zu tun. Die Autoren zeigen, wie man einzelne Genres im Schreibunterricht praktisch anwenden kann.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN