Zavedení nového produktu na zahraniční trhy - firma Elmarco

Title Alternative:Launching the new product for foreign markets - the Elmarco company
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis is focused on the entry process of the new Elmarco product to the existing global market. This company produces machines for the production of nanofibers and is engaged in their production and application possibilities. The content of the thesis is to map and evaluate the process of introducing of the new product to the market and marketing activities associated with the process. The purpose of this work is to propose recommendations that lead to the improvement of processes within the enterprise, improvement of the marketing communication and the increase of sales. The thesis opens with the theoretical part, which deals with international and industrial marketing and also with the introduction of the Elmarco Company itself. The practical part consists of the competition analysis, the market analysis and the marketing mix for the new production machine.
Diplomová práce je zaměřena na proces vstupu nového produktu firmy Elmarco na existující mezinárodní trh. Tato společnost produkuje stroje na výrobu nanovláken a zabývá se výzkumem v oblasti jejich výroby a možností aplikací. Obsahem práce je zmapování a zhodnocení procesu uvedení nového produktu na trh a marketingových aktivit s tím spojených. Smyslem práce je navrhnout zlepšení, která povedou ke zkvalitnění procesů uvnitř podniku, zlepšení marketingové komunikace firmy a zvýšení prodejů. Práci uvozuje teoretická část, která se zabývá mezinárodním marketingem, marketingem na průmyslových trzích a také představením společnosti Elmarco. V praktické části se nachází analýza konkurence, analýza trhu a marketingový mix pro nový produkční stroj.
Description
katedra: KMG; rozsah: 97 s.
Subject(s)
marketing mix, competition, market analysis, segmentation, international marketing, b2b, marketingový mix, konkurence, analýza trhu, segmentace, mezinárodní marketing, b2b
Citation
ISSN
ISBN