Návštěvnost a poskytované služby v regionu České Švýcarsko

Title Alternative:Attendance and services in the region of the Bohemian Switzerland
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The main goal of diploma thesis is the analysis of the tourists needs, attendance and services in the region of the Bohemian Swizerland and on created SWOT analysis suggested improving of service providing. The primary data were found by questionnaire completing and other information were used from materials provided by company Bohemian Switzerland, o.p.s. This company is subject which is taking care of tourism stability in this region and also has 10 years of successful work in this segment. First of all was theoretically specified tourism and tourism market also problematic of structuring tourism from different viewpoints and also the question of specified tourism progressing. It was specified tourism potential in Usti nad Labem area and also it were specified divisions of Czech Republic and its tourism regions and areas.
Cílem diplomové práce je zkoumání potřeb účastníků, návštěvnosti a nabízených služeb cestovního ruchu v oblasti České Švýcarsko a na základě vytvořené SWOT analýzy navržení doporučení na zlepšení poskytovaných služeb. Primární údaje byly zjišťovány dotazníkovým šetřením a sekundární informace použity z poskytnutých materiálů společnosti České Švýcarsko o. p. s. Společnost je hlavním subjektem, který se stará o udržitelnost turismu v tomto regionu a má za sebou 10 let úspěšné práce. V první části je teoreticky vymezen cestovní ruch a trh cestovního ruchu, problematika členění turismu z několika hledisek. V další části je vymezen potenciál cestovního ruchu v oblasti Ústeckého kraje a přiblíženo členění území ČR na turistické regiony a oblasti.
Description
katedra: KMG; přílohy: CD; rozsah: 69
Subject(s)
tourism, marketing in tourism, marketing research, questionnaire, Bohemian Switzerland, swot analysis, cestovní ruch, marketing v cestovním ruchu, marketingový výzkum, dotazník, turistické regiony a oblasti, České Švýcarsko, swot analýza
Citation
ISSN
ISBN