Logistika a její vliv na ukazatel Customer service level

Title Alternative:Logistics and its influence on Customer Service Levels
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The main subject of this Masters thesis, is logistics and its impact on the level of customer service within the company, Johnson Controls Inc., Power Solutions division. Johnson Controls, Power Solutions division, is one of the world's leading producers of lead / acid automotive starter batteries. Johnson Controls Inc. is in a position of being the dominant company in an oligopoly structured sector within the European market. Currently, one coefficient measures the level of the logistics service. An appropriately chosen, simple numeric formula indicates the customer satisfaction. The performance level of the whole company and also that of the logistics referents, is evaluated by using the same indicator. This leads to the fact that the referents prefer the processes which ultimately result in a negative influence on customer satisfaction. The thesis analyses the factors which had an influence on the coefficient and have suggested solutions for the increasing of its validity.
Tématem diplomové práce je logistika a její vliv na úroveň plnění přání zákazníků ve společnosti Johnson Controls Inc., divize Power Solutions. Divize Power Solutions je předním světovým výrobcem autobaterií. Na evropském trhu má postavení dominantní firmy v oligopolní struktuře. V současné době společnost využívá pro hodnocení úrovně logistických služeb jeden ukazatel. Vhodně zvolený jednoduchý výpočtový vzorec ukazatele stanovuje míru spokojenosti zákazníků. Plnění tohoto ukazatele je vyhodnocováno celkově za celou společnost a také na úrovni jednotlivých referentů logistiky, kteří jsou na základě dosahovaných dílčích výsledků hodnoceni. Tato skutečnost vede k tomu, že referenti často preferují pracovní postupy, které v konečném důsledku zákazníka poškozují. Práce analyzuje vliv faktorů, které plnění ukazatele ovlivňují, a navrhla řešení pro zvýšení jeho validity.
Description
katedra: KPE; rozsah: 95s. (18 927 slov)
Subject(s)
key words, logistics, coefficient customer service level, forecast, trucks capacity, priority of customers, logistika, ukazatel customer service level, výhled, kapacita kamionů, priorita zákazníka
Citation
ISSN
ISBN