Marketingová studie firmy Josef Novák - BONASTYL

Title Alternative:A Marketing Study of a Company Josef Novák - BONASTYL
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The main theme was to work-out a marketing study of a company Josef Novák - BONASTYL. This company, just like many other companies, is faced with falling prosperity of the Czech textile industry. Subjects of this graduation thesis were es-pecially particular areas of company marketing and understanding them in order to make proposals of possible changes that could help this company to streamline its marketing activities and attain a stable market position. At first, attention was paid to theoretical re-courses and then to the company in itself. After the brief introduction of this company, current marketing activities were described and possible changes were proposed. Conse-quently, these proposals were discussed with the consultant and evaluated. Then attention was paid especially to those proposals that were considered by the company to be feasible and beneficial. In this way, three concrete proposals were chosen, for which a specific communication mix was drafted as well as a preliminary cost estimation.
Hlavním tématem této diplomové práce bylo vypracování marketingové studie firmy Josef Novák - BONASTYL. Tato firma se ocitá, stejně jako mnoho dalších firem, v nelehké situaci, způsobené poklesem prosperity českého textilního odvětví. Předmětem této práce byly jednotlivé oblasti marketingu této konkrétní firmy a jejich důkladné poznání a pocho-pení za účelem navrhnutí takových změn v oblasti marketingu, jež by dané firmě mohly pomoci zefektivnit její marketingové činnosti a posílit její postavení na trhu. Nejprve byla pozornost věnována teoretickým východiskům a následně firmě samotné. Po stručném představení této firmy byly podrobněji popsány současné marketingové aktivity a následně byly navrženy možné změny. Tyto změny byly následně projednány s konzultantem a vy-hodnoceny. Pozornost byla poté věnována především těm návrhům, jež firma považovala za realizovatelné a především přínosné. Tímto způsobem byly vybrány celkem tři konkrét-ní návrhy, pro něž byl navržen specifický komunikační mix a předběžný odhad nákladů na jejich realizaci.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 97 s. (127 760 znaků)
Subject(s)
marketing activities, marketing mix, proposals of possible changes, streamlining marketing activities, marketingové aktivity, marketingový mix, návrhy změn, zefektivnění marketingových činností
Citation
ISSN
ISBN