Trh s bezlepkovým pečivem v ČR

Title Alternative:Market with gluten free products in the Czech Republic
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis deals with the gluten free pastry market which is aimed at a specific group of people with a disease called celiac disease. The aim of the thesis is to analyze the current situation on the gluten free pastry market in the Czech Republic. In the first part the issues of the celiac disease, its history, symptoms, incidence and the medical therapy, which is compliance with a gluten free diet, are defined. The second part deals with marketing. Following the theoretical part where the given issue was presented, the characteristics of the gluten free market from the perspective of the marketing process was carried out. In the third part the results of the market research are presented and analyzed. The basic research tools ? questionnaires were used. The aim of the implementation of this research was to determine wishes, needs and consumer satisfaction with the current gluten free pastry market offer. At the conclusion the results of the market research are analyzed and possible solutions for companies producing gluten free products are suggested.
Tato diplomová práce se zabývá trhem s bezlepkovým pečivem, které je určeno pro specifickou skupinu lidí s onemocněním celiakie. Cílem práce je zmapování současné situace na trhu s bezlepkovým pečivem v České Republice. V první části je definována problematika celiakie jako nemoci, její historie, příznaky, výskyt a léčebná terapie, kterou je dodržování bezlepkové diety. Druhá část je věnována marketingu. V návaznosti na teoretickou část, která danou problematiku uvádí, byla provedena charakteristika bezlepkového trhu z pohledu marketingového procesu. Ve třetí části jsou uvedeny a analyzovány výsledky marketingového výzkumu, pro který bylo použito základního nástroje ? dotazníku. Cílem provedení tohoto výzkumu bylo zjistit přání, potřeby a spokojenost spotřebitelů se současnou nabídkou na trhu s bezlepkovým pečivem. V závěru práce jsou vyhodnoceny výsledky vyplývající z výzkumu trhu a jsou navržena možná řešení pro firmy vyrábějící bezlepkové výrobky.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 89 s. (93 089 znaků)
Subject(s)
celiac disease, gluten free pastry, consumers, marketing, research, celiakie, bezlepkové pečivo, spotřebitelé, marketing, výzkum
Citation
ISSN
ISBN