Systém elektromechanického posilovače řízení (EPS) a jeho vliv na spotřebu paliva

Title Alternative:Electric Power Steering (EPS) and its impact on fuel consumption
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato práce se zabývá rozborem funkce elektromechanického posilovače řízení (EPS) a uvádí jeho vliv na spotřebu paliva. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou uvedeny dostupné typy posilovačů řízení, jejich výhody a nevýhody. Důraz je kladen na elektromechanický posilovač řízení obecně, a ve vozech Škoda. Vypočteny jsou energetické nároky jednotlivých posilovačů se vzájemným srovnáním. Pro konkrétní představu o spotřebě paliva je uveden nejrozšířenější způsob měření spotřeby paliva u osobních automobilů. Vysvětleno je také, jaký vliv na spotřebu pohonných hmot má využití mechanické a elektrické energie. Druhá, praktická část se zabývá měřením na systému elektromechanického posilovače řízení. Je prováděno několik jízdních manévrů a uvedena energetická náročnost každého z nich s následným přepočtem na přibližnou hodnotu spotřebovaného paliva. Je ověřena funkce řídící jednotky, spočívající ve změně velikosti posilovacího momentu servomotoru v závislosti na rychlosti vozu, a uvedena velikost posilovacího účinku při stojícím voze. Posledním bodem je energetická statistika naměřeného kombinovaného jízdního cyklu o délce 14 km a závěrečné zhodnocení, pojednávající o vlivu posilovače na celkovou spotřebu paliva.
This work deals with analysis of the function of electromechanical power steering (EPS) and indicate its impact on fuel consumption. The thesis will be divided into two parts. First, different types of the EPS and their advantages and disadvantages will be introduced. Emphasis will be placed on the general cars and Skoda. Theoretically calculated energy requirements for the assisted juxtaposition will also be presented, in order to better understand the fuel consumption in passengers' cars. The explanation is also the impact on fuel consumption is the use of mechanical and electrical energy. Second part deals with the practical measurement of the electromechanical power steering. It performed several maneuvers, and the energy intensity of each of them with subsequent conversion to an approximate value of fuel consumed. The function of the contol unit (resizing booster servomotor torque depending on vehicle speed) is verified, and it´s given the size of the booster effect of a stationary car. The last point is the energy statistics measured on the combined driving cycle length of 14 km and the final evaluation, dealing with the impact of the EPS on overall fuel consumption.
Description
katedra: MTI;
Subject(s)
posilovače řízení, elektromechanický posilovač řízení, osobní automobily, řízení, spotřeba paliva, power steering, electromechanical power steering, passenger´s cars, fuel consumption
Citation
ISSN
ISBN