Browsing by Author "Juriga, Jindřich"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemElektromagnetický posilovač řízení a jeho vliv na spotřebu paliva(2010-01-01) Juriga, Jindřich
- ItemKonstrukce regulátoru ventilátoru topného tělesa(2007-01-01) Juriga, Jindřich
- ItemKonstrukce regulátoru ventilátoru topného tělesa(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Juriga, Jindřich; Jelínek, JiříTato práce se zabývá regulací teploty topného tělesa otáčkami ventilátoru. Úkolem regulátoru je změřit teplotu topného tělesa, vyhodnotit ji a je-li to nutné, provést akční zásah změnou otáček ventilátoru. Konstrukce regulátoru nebo jeho realizace se může ubírat několika směry - čistě analogovém, kombinovaném nebo výhradně digitálním řešení. Publikace je rozdělena na dvě části. V první části čtenář nahlédne do problematiky chlazení, podrobně se seznámí s nejčastěji používanými senzory teploty, komunikačními sběrnicemi (protokoly) digitálních senzorů teploty a jednočipovými počítači. Je zde zhodnocen i vliv teploty na spolehlivost elektronických součástek. Druhá polovina je zaměřena na konkrétní realizaci pomocí digitálního senzoru teploty, modulátoru PWM signálu (vše jeden integrovaný obvod) a jednočipového počítače. Závěrečné zhodnocení poukazuje na výhody a nevýhody použitého řešení a nabízí k němu alternativy.
- ItemSystém elektromechanického posilovače řízení (EPS) a jeho vliv na spotřebu paliva(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Juriga, Jindřich; Richter, AlešTato práce se zabývá rozborem funkce elektromechanického posilovače řízení (EPS) a uvádí jeho vliv na spotřebu paliva. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou uvedeny dostupné typy posilovačů řízení, jejich výhody a nevýhody. Důraz je kladen na elektromechanický posilovač řízení obecně, a ve vozech Škoda. Vypočteny jsou energetické nároky jednotlivých posilovačů se vzájemným srovnáním. Pro konkrétní představu o spotřebě paliva je uveden nejrozšířenější způsob měření spotřeby paliva u osobních automobilů. Vysvětleno je také, jaký vliv na spotřebu pohonných hmot má využití mechanické a elektrické energie. Druhá, praktická část se zabývá měřením na systému elektromechanického posilovače řízení. Je prováděno několik jízdních manévrů a uvedena energetická náročnost každého z nich s následným přepočtem na přibližnou hodnotu spotřebovaného paliva. Je ověřena funkce řídící jednotky, spočívající ve změně velikosti posilovacího momentu servomotoru v závislosti na rychlosti vozu, a uvedena velikost posilovacího účinku při stojícím voze. Posledním bodem je energetická statistika naměřeného kombinovaného jízdního cyklu o délce 14 km a závěrečné zhodnocení, pojednávající o vlivu posilovače na celkovou spotřebu paliva.