Modelování astronomických jevů

Title Alternative:Modeling of astronomical phenomena
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
V první části textu jsou podle potřeby popsané důležité základní pojmy z oblasti nebeské mechaniky a teorie 3D prostoru, které jsou potřebné k pochopení a popisu problému. Hlavní část diplomové práce se pak zabývá návrhem aplikace v programovacím jazyce C/C++ zpracovávající počítačovou grafiku v reálném čase na příkladu modelování astronomických jevů jako zatmění Slunce nebo Měsíce. K implementaci je využito hardwarové akcelerace pomocí Direct3D a jazyka HLSL. Na konci jsou prezentovány výsledky a zhodnocení spolu s výstupy aplikace.
In the first part of this text, there are described important basic definitions and terms of celestial mechanics and theory of 3D programming, which are needed to understand and describe the problem. Thesis primarily deals with design of 3D real time application using programming language C/C++ applied to and example of celestial mechanics, especially modeling of astronomical phenomena called solar eclipse or lunar eclipse. Direct3D and language HLSL are used to get hardware acceleration. At the end, the results and estimation with output of the application are presented.
Description
katedra: NTI; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 59 s.
Subject(s)
solar system, celestial mechanics, solar eclipse, 3d space theory, 3d graphic, real time 3d programming, directx, c++, orbital elements, pohyb planet, sluneční soustava, nebeská mechanika, zatmění slunce, teorie 3d prostoru, 3d grafika, 3d programování, directx, c++, elementy dráhy
Citation
ISSN
ISBN