Možnosti práce se systemickými konstelacemi pro osobní růst žáka

Title Alternative:Possibilities in work with The Systemic Constellation Approach for purpose of personal growth of a pupil
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Based on available resources and the practical conclusion, the diploma thesis identifies and describes how to actually apply the systemic approach and how to work with elements of systemic constellations in teaching practice for personal growth of a pupil.The theoretical part focuses on mapping the origin and development of the systemic approach and constellations and acquainted more closely with their types and patterns. It also presents a systemic approach and constellations as a full-fledged method of working with students, mentions its pros and cons and highlights the interconnectedness of the elements of the educational process, namely school, teachers and a pupil with his family.The practical part introduces experiences of teachers, who apply the systemic approach and constellations into a common school practice.
Diplomová práce zjišťuje a popisuje, na základě dostupných pramenů a závěrů praktické části, jakým způsobem lze reálně uplatňovat systemický přístup a pracovat s prvky systemických konstelací v učitelské praxi, a to za účelem osobního růstu žáka.Teoretická část práce se zaměřuje na zmapování vzniku a vývoje systemického přístupu a konstelací a blíže seznamuje s jejich typy a zákonitostmi. Dále pak představuje systemický přístup a konstelace jako plnohodnotnou metodu práce se žáky s jejími klady i zápory a upozorňuje na propojenost prvků výchovně vzdělávacího procesu, tedy školy, učitele a žáka s jeho rodinou.Praktická část poté seznamuje se zkušenostmi učitelů, kteří systemický přístup a konstelace aplikují do běžné školní praxe.
Description
katedra: KPP; přílohy: 1 CD; rozsah: 125 s. (33734 znaků)
Subject(s)
systemic approach, systemic constellations, systemic thinking, family constellations, family therapy, teacher, pupil, family, personal growth, psychology, pedagogy, conflict, difficult life situations, systemický přístup, systemické konstelace, systemické myšlení, rodinné konstelace, rodinná terapie, učitel, žák, rodina, osobní růst, psychologie, pedagogika, konflikt, náročné životní situace
Citation
ISSN
ISBN