2014/3 - Social Sciences
Permanent URI for this collection
ACC Journal, ročník XX 2014/3
Recenzovali:
Prof. PhDr. Marie Maroušková, Csc. – Univerzita J. E. Purkyně v Ústní nad Labem
PhDr. Alexandra Brestovišová – Technical University of Košice
Recenzovali:
Prof. PhDr. Marie Maroušková, Csc. – Univerzita J. E. Purkyně v Ústní nad Labem
PhDr. Alexandra Brestovišová – Technical University of Košice
Browse
Recent Submissions
- ItemImplementace interaktivní tabule do pregraduální přípravy učitelů angličtiny na univerzitě Hradec Králové(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2014-01-01) Machová, Pavla; Pištora, Michal; Vraštilová, OlgaInteraktivní tabule se v posledních letech stala fenoménem moderního vzdělávacího procesu. Přes její relativně masové rozšíření do škol všech typů není zatím ve stejné míře propracována ucelená metodologie, která by na tento trend reagovala. Mnoho učitelů si proto s novou technologií, jež se jim nabízí, neví rady a v jejím využití zůstává tedy na povrchu a plně nevyužívá její potenciál. Vědomi si tohoto problému, snažíme se v pregraduální přípravě učitelů na naší fakultě tento nedostatek napravit a reagovat na potřeby nejen budoucích učitelů, ale i učitelů již praktikujících. Následující příspěvek se zamýšlí nad celkovou situací na školách a popisuje možné přístupy k jejímu zlepšení.
- ItemStandardisierung der Curricula für Wirtschaftsdeutsch an Hochschulen und Universitäten der Ukraine(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2014-01-01) Zhdanova, NataliyaTento příspěvek se věnuje otázce, jak nejlépe pracovat s problematikou rozdílů (tj. výchozí úrovně studentů, počtu učebních jednotek, hodnotících a zkušebních kritérií) ve výuce německého jazyka na různých vysokých školách a univerzitách na Ukrajině. Standardizace učebních osnov umožní srovnatelnost cizojazyčných dovedností a schopností absolventů. Toho se dosáhne požadavky na vzdělávání budoucích odborníků a manažerů popsaných v kurikulu, stanovenými postupy, cíli a hodnotícími kritérii i nabízenými obsahy, interdisciplinárním propojením a metodami, které jsou relevantní k povolání.
- ItemA tailor-made course “presenting in english” for the academic staff of the University of Pardubice(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2014-01-01) Bezdíčková, Zuzana; Denksteinová, MarkétaAutorky prezentace poskytnou ucelený vhled do kurzu: „Presenting in English“, šitého na míru akademickým zaměstnancům Univerzity Pardubice. Zmapují výsledky dotazníku potřeb, který kurzu předcházel, použité nástroje elektronické podpory kurzu, které byly efektivně použity pro zlepšení jazykových, komunikativních a interkulturních kompetencí účastníků kurzu, stejně jako obsahem kurzu samotného a jeho přispění k sebevzdělávání samotných účastníků kurzu prostřednictvím jejich zpětné vazby. Autorky se budou zabývat uceleným pohledem na využití e-learningových podpor, použití ICT v daném kurzu a moderními výukovými metodami a metodami učení jako např. kolaborativní učení nebo sdílená výuka.
- ItemStandardisierung der Fremdsprachenausbildung im Hochschulwesen der Ukraine(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2014-01-01) Hamanyuk, VitaProcesy, jako jsou globalizace, integrace a migrace, určují v dnešní době sociálně-politickou situaci v Evropě. Mladí si přejí být mobilní. Za těchto nových podmínek usilují národní systémy vzdělávání o vytváření vzdělávacích standardů, které odpovídají dnešnímu stavu a potřebám studentů. Rovnocenné vysokoškolské zkoušky a jejich vzájemné uznání poskytnou budoucím odborníkům možnosti najít si pracovní místa po celé Evropě a být konkurenceschopní. Znalosti cizích jazyků se staly klíčovými kvalifikacemi. Proto se cizojazyčnému vzdělávání věnuje mnoho pozornosti. V tomto příspěvku se analyzují tendence ve sféře ukrajinského vysokého školství, které přispívají k podpoře a standardizaci cizojazyčného vzdělávání.
- ItemGesunde Schulen in der deutsch-polnischen Grenzregion. Ein EU Projekt an der Hochschule Zittau/Görlitz(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2014-01-01) Steinert, ErikaPopisovaný německo-polský vývojový projekt „Zdravé školy a kvalifikace“ je v kompetenci Hochschule Zittau/Görlitz. Na projektu se podílejí polský kooperační partner Státní vysoká škola krkonošská v Jelení Hoře (Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze) a Pedagogická fakulta univerzity v Lipsku. Projekt byl započat v dubnu 2011 a bude trvat tři roky. Financován je z prostředků podpůrného programu SNPL Evropské unie.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »