Rok 2019
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2019 by Issue Date
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemČeské vánoční tradice ve školní družině(2019-4-3) Svobodová, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce v podobě pedagogického projektu s názvem České vánoční tradice ve školní družině je zaměřena na přiblížení historických zvyklostí v době adventu v Čechách.V první části se zabývá funkcemi výchovy ve volném čase a specifiky práce ve školní družině. Zároveň seznamuje s některými poruchami autistického spektra a vybranými strategiemi při práci s dětmi s PAS.Samotný projekt pak má sloužit k zpestření běžného denního režimu školní družiny tvořivou výtvarnou aktivitou, rozvíjet fantazii, jemnou motoriku, schopnost spolupráce a vzájemné pomoci v rámci kolektivních činností, podporovat zdravé sebevědomí a radost dětí z vlastní šikovnosti.Dalším cílem toho projektu je navázat užší spolupráci mezi rodinami dětí a školní družinou. Celý projekt je rozdělen do čtyř částí. Jednotlivé části pak odpovídají čtyřem adventním týdnům. Náročnost akcí je vybrána s ohledem na cílovou skupinu dětí, kdy se jedná o děti s poruchou autistického spektra a s různým stupněm mentální retardace.
- ItemPřiblížení života lidí se zdravotním hendikepem žákům základní školy(2019-4-3) Zikmundová, Michaela; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Tato práce se zabývá přiblížením kvality života lidí s hendikepem žákům základní školy. V teoretické části je popsána problematika jednotlivých typů postižení a dále je popsána problematika projektové výuky. V praktické části je popsán projekt, který umožní žákům formou prožitku a osobního setkání přiblížit tématiku popsanou v teoretické části práce.
- ItemZralost dílčích funkcí předškolního dítěte(2019-4-3) Janoušková, Michaela; Lüftnerová Iva, Mgr. : 64102Práce se zabývá moţností vyuţití metod EDU-kineziologie při rozvoji dílčích funkcípředškolního dítěte a jako prevence specifických poruch učení. Je zde definován pojem školnízralost, zpracovaná problematika deficitů dílčích funkcí a objasněny principy EDUkineziologie.Praktická část je věnována kazuistice předškolního dítěte, jsou zde shrnuty výsledkytestování a navrţena moţná řešení.
- ItemDítě s poruchou chování(2019-4-3) Kordík, Kateřina; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce se zabývá žákem s poruchou chování, který je nyní umístěn v Dětském domově se školou. V teoretické části definuji poruchu jako takovou, její diagnostiku, příčiny a terapii. Popisuji syndrom hyperaktivity, dětský domov a ústavní péči celkově. V kazuistické části práce popisuji chlapcův dosavadní život, dětství a životní zkušenosti, které přispěli k umístění do výše zmíněného zařízení. Práce mapuje jeho život v DDŠ. Jeho začlenění do kolektivu, adaptaci na prostředí na požadavky, které jsou na něj kladeny. Na jeho vztahy s vrstevníky v DDŠ, i na personál, který s ním denně přichází do styku.
- ItemVolnočasové aktivity pro žáky s poruchou autistického spektra(2019-4-3) Pleštilová, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce se zabývá problematikou volnočasových aktivit pro žáky s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je přiblížit tuto problematiku, popsat v jakých institucích a volnočasových aktivitách mají možnost děti s poruchou autistického spektra využívat svůj volný čas zábavnou formou, která je bude zajímat.Teoretická část specifikuje projevy, které se vyskytují u dětí s poruchou autistického spektra.Praktická část se zabývá přípravou a realizací projektu, jehož cílem je zorganizování sportovního kroužku pro děti s poruchou autistického spektra.
- ItemLesní kreativní dílna(2019-4-3) Holinová, Denisa; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Tato práce se zabývá rozvojem kreativity a environmentální výchovy u mladších školních dětí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy tvořivost, environmentální výchova, ekologická výchova, dětská přátelství, psychosociální zrání, socializace a dětská hra. V teoretické části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Činnosti budou výtvarné, dramatické, pohybové i poznávací.
- ItemTradiční české Vánoce(2019-4-3) Dvořáková, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce se zaměřuje na posílení povědomí o vánočních tradicích. Součas-né vnímání vánoc a jejich prožívání generacemi. Pro předávání tradic je nejdůležitěj-ší interakce a komunikace generace prarodičů, rodičů a dětí. Jako prostředek k této komunikaci a interakci vánočního poselství je v této závěrečné práci použita diva-delní hra, ve které účinkují právě herci různého věku od předškolních dětí, přes žáky a studenty až po důchodce. Divadelní hra je určena pro vícegenerační publikum, čímž dochází nejen ke společné edukaci, ale právě i k interakci, zpěvu a komunika-ci
- ItemPoznávání volně žijících zvířat v předškolní přípravě(2019-4-3) Žajdlíková, Miluše; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Cílem práce je zpracovat vzdělávací projekt pro předškolní děti 5-7 let, jehož hlavním motivem jsou zvířata. Seznámit děti s nejznámějšími volně žijícími zvířaty, jejich životem a jejich případnými predátory. Děti získají kladný vztah k přírodě, rozvíjejí své poznávací a myšlenkové procesy, slovní zásobu, vyjadřování a základní matematické představy, a jsou tak připraveny na školu.
- ItemBuď připraven na nečekané(2019-4-3) Kordík, Kateřina; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Závěrečná práce je projektem pro základní školy. Projekt je vytvořen za účelem prožití některých náročných životních situací, se kterými se žák může běžně setkat. Prožití těchto situaci mu bude umožněno pod odborným dohledem, v bezpečném prostředí a mělo by být přínosem pro pozdější konfrontaci s takovou situací v realitě. Žáka by situace po absolvování projektu neměla tolik vyvést z míry, měl by si vzpomenout na projekt a zachovat se v danou chvíli správně.