Browsing by Author "Urbánek, Petr"
Now showing 1 - 20 of 54
Results Per Page
Sort Options
- ItemDětský folklórní soubor a kompetence k jeho vedení(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Chvalinová, Radka; Urbánek, PetrBakalářská práce se zabývá popisem profesního profilu vedoucího dětského folklórního souboru. Profesní profil vedoucího dětského folklórního souboru je zde vnímán jako soubor odborných kompetencí a osobnostních předpokladů jedince pro vedení dětského folklórního souboru. Teoretická část se věnuje specifikaci dětského folklórního souboru jako volnočasové aktivity. Je zde definován pojem profesní profil a kompetence. Dále jsou diskutovány kompetence, funkce a činnosti vedoucího dětského folklórního souboru a porovnávány s kompetencemi učitele. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou případové studie, v rámci které byl sledován životní příběh jedné zkušené a úspěšné vedoucí dětského folklórního souboru. Analýza životního příběhu sleduje profesní profilaci respondentky, tedy průběh a faktory, které se podílely na utvoření jejího profesního profilu.
- ItemEtický kodex v učitelské profesi(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Zlatníková, Iveta; Urbánek, PetrProfesní etické kodexy vycházejí z podstaty povolání. Utváření profesních kodexů je spjato s tradičními etickými tématy a je modifikováno soudobými diskusemi v etice. Bakalářská práce je zaměřena na etický kodex učitelské profese. Pojednává o etice, etických hodnotách a etice povolání. Zkoumá, za jakých podmínek mohou existovat profesní sdružení, která k etice povolání etickým kodexem jednotlivé profese zavazují. Výzkumná část práce se zabývá touto problematikou v sousedních zemích.
- ItemFunkce internátů v současné době(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Kabešová, Hana; Urbánek, PetrThe thesis covers with function of today?s boarding houses. It consists of four consequent topics. First is devoted to youth people and the world around them. Second is devoted to boarding houses in general. Third is dealing with particular boarding house Zeyerova, where investigation with help of questionnaires was conducted. The results of research are in the fourth part of the thesis.
- ItemHodnotová orientace žáků střední školy(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Kašparová, Markéta; Urbánek, PetrPráce se zabývá hodnotovou orientací žáků středních škol. V této práci byla klasifikována hodnota a hodnotová orientace. Na základě poznatků byl zhotoven dotazník. Žáci byli dotázáni na určité hodnoty, které hodnotili. Na základě výsledků byl sestaven žebříček hodnotové orientace, který byl porovnán s podobným výzkumem.
- ItemHodnotová orientace žáků střední školy(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Kašparová, Markéta; Urbánek, PetrBakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací žáků středních škol. Na základě zadání práce bude vytvořen dotazník, který bude distribuován do středních odborných škol a středních odborných učilišť. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů v dané oblasti a na ilustraci respondenta. Zabývá se především jeho psychickým, fyzickým a psychologickým vykreslením v období, kdy si vybírá střední školu a obdobím, kdy respondent ukončuje své studium. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn za pomoci dotazníku. V této části práce byl dotazník, který byl distribuován mezi žáky středních škol, vyhodnocen. A na základě výsledků došlo ke srovnání hodnotového systému dnešních žáků středních škol s hodnotovým systémem respondentů středních škol, kteří již byli testováni v minulosti.
- ItemKázeň a klima žáků 7. a 8. třídy ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Tobišková, Lucie; Urbánek, Petr
- ItemKlima školní třídy na střední odborné škole a na osmiletém gymnáziu(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Lengál, Tomáš; Urbánek, PetrDiplomová práce je zaměřena na problematiku sociálního klimatu školní třídy. Pro výzkum byly vybrány dvě školy sekundárního stupně vzdělávání. Testováni byli žáci ve druhých a třetích ročnících těchto škol a jejich třídní učitelé. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako sociální klima, třída a prostředí. Jsou zde charakterizovány přístupy ke zkoumání klimatu a činitele, které tuto veličinu ovlivňují. Součástí je i popis odlišností mezi testovanými školami a adolescentů, kteří jsou cílovou skupinou respondentů. V praktické části jsou stanoveny hypotézy s předpoklady o stavu vnímání třídního klimatu žáky škol. Dále je popsána metodika a průběh dotazníkového šetření. Výsledky jsou analyzovány, graficky prezentovány, okomentovány a interpretovány. V diskuzi a závěru jsou poznatky syntetizovány a zasazeny do širšího vzdělávacího a společenského kontextu.
- ItemKlima školní třídy na ZŠ a na osmiletém gymnáziu(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Veselíková, Linda; Urbánek, PetrThe diploma thesis deals with questions of class climate at lower secondary school and grammar school with a detail focus on rivalry among the pupils. The basic terminology is determined in the theoretical part, which is directly related to the class climate topic and the empirical part contains an analysis of the research which was taken by means of standardized questionnaire in the elementary and grammar school.
- ItemMotivace ke studiu Učitelství odborných předmětů(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Nagyová, Viktória; Urbánek, PetrPredmetom tejto bakalárskej práce je za pomoci výskumného nástroja zistiť, čo študentov z technických fakúlt Technickej univerzity v Liberci motivuje k štúdiu Učiteľstva odborných predmetov a vyhodnotiť tak aj veci s tým súvisiace. Prvá kapitola je venovaná v prvom rade motivácii, v ďalšej kapitole i v súvislosti s motiváciou k učiteľstvu. Kapitola o vývoji profesionalizácie učiteľa, sa dotýka učiteľov stredných odborných škôl. K učiteľstvu patria i predpoklady pre výkon tejto profesie, ktoré sú dané zákonom. Zahrňujú samozrejme potrebnú kvalifikáciu, ktorú uchádzači získavajú vysokoškolským štúdiom, konkrétne doplnkovým pedagogickým štúdiom. Ďalšia kapitola sa týka výskumného nástroja a dôležitých poznatkov z teórie dotazníka. Na to už naväzuje kapitola o dotazníku, v časti výskumnej, kde je popísaný postup pri tvorbe dotazníka, jeho konštrukcia i charakteristika dôležitých položiek v ňom. Výskum je orientovaný kvantitatívne. Najobsiahlejšia časť patrí jeho vyhodnoteniu, ktoré má deduktívny charakter. Dáta majú číselnú podobu a slovné vyjadrenie. V diskusii sú formulované závery výskumu a porovnania.
- ItemMotivy uchazečů a jejich výběr ve studiu učitelství(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Votočková, Markéta; Urbánek, PetrCílem této diplomové práce je zjistit motivy uchazečů ke studiu učitelství 1. stupně ZŠ a parametry přijímacích procedur studia učitelství 1. stupně ZŠ. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je postavena na literární rešerši k tématu učitel, učitelská profese, profesní orientace k učitelství, motivace, přijímací procedury. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření, v rámci kterého byl sestaven autorský dotazník. Data, získaná z něho, byla poté zpracována a analyzována. Cílem šetření bylo zjistit motivy uchazečů ke studiu učitelství 1. stupně ZŠ a způsob výběru těchto uchazečů ke studiu.
- ItemMožnosti spolupráce žáků ve vyučování z pohledu žáka(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Kuklínková, Ivana; Urbánek, PetrThe object of this bachelor thesis is to find out and evaluate cooperation possibilities of pupils in lessons from the view of pupils. The first chapter deals the tendences which our current educational system influences because just to cooperation of pupils today´s trends in education points. The second chapter is devoted to influences causes inside groups which are basic formations which the cooperation of pupils take place in, third chapter considers factors which can this cooperation complicate. The fourth chapter constitutes choice methods and technics which the cooperation of pupils encourages and describes its characteristic process. The fifth chapter analyze several phases of cooperation of pupils implementation in education which are for the successful process of cooperation of pupils in education necessary. The final chapter is the empirical part whose focus consists in investigation whose object was to find out how the cooperation of pupils proceed on our schools in reality and how is its implementation by pupils perceived.
- ItemMultikulturní prvky v učebnicích literární výchovy(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Szittyayová, Jana; Urbánek, Petr
- ItemNázory žáků SOŠ na styly učení(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Sedláčková, Jitka; Urbánek, PetrThe thesis deals with learning styles and its main aim is to identify the opinions of the students of a particular technical secondary school on learning styles and determine how the preference for a particular style differs in the first and the fourth grade. The theoretical part is devoted to the terms related to learning styles, e.g. learning, learning styles, the diagnostics and influence of learning styles, the autoregulation of learning. Empirical part comprehends research, which was rendered by a method of a questionnaire and which refers to the preference of particular learning styles by the students of the first and fourth grade of the technical secondary school.
- ItemObraz učitele v české literatuře(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Kožíšková, Alena; Urbánek, Petr
- ItemObraz učitele ve filmu a televizní tvorbě v letech 1945-1968(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Kamenská, Šárka; Urbánek, PetrThe diploma thesis is aimed at (characteristic) interpreting of a teacher in the Czech film production in the connection with the years 1945-1968. It is divided in theory and practical part. The theory deals with definition of basic concepts, which applies to school atmosphere and film production. The practical presents chosen film production from the referenced period. It analyses scenic structure and teacher characteristic (conception of a teacher). The result evaluates identical and different characters of the teacher in the film production in 1945-1968.
- ItemObraz učitele ve filmu a televizní tvorbě v letech 1989-2011(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Klustová, Barbora; Urbánek, PetrMy thesis deals with the presentation of basic education teachers in Czech films depicting the period after 1989.The theoretical part describes the post-revolutionary situation of Czech education. There also are mentioned some facts concerning the post-revolutionary teachers of basic education.The practical part is devoted to post-revolutionary view of basic education teachers in the Czech films. Similarities or differences from the real situation are demonstrated on the selected titles.The last chapter of practical part presents the character of the teacher in various television genres.
- ItemOsobnostní rozvoj dětí mladšího školního věku v kroužku mladých hasičů(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Bernardová, Iveta; Urbánek, PetrTato práce se zabývá vytvořením a následnou realizací programu pro rozvoj spolupráce dětí mladšího školního věku v kroužku malých hasičů. Důležitým prvkem je zde spolupráce, proto je program vypracován tak, aby se děti co nejvíce přiblížily stanovenému cíli. Součástí je také dotazník, díky kterému bylo možné zjistit, zda je spolupráce dětí v konkrétním kroužku dobrá či nikoliv a jestli se po absolvování programu vztahy v kolektivu změnily, popřípadě jakým směrem.
- ItemPodmínky práce učitele v mezinárodním srovnání(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Riedlová, Jana; Urbánek, PetrThe aim of the diploma thesis is to compare the work conditions of the teachers in the Czech Republic and in England. It was used four conditions (duties of the teachers, expert assistance, the system of further education and cooperation with parents and public) from the whole group of the work conditions of the teachers.The school systems of these countries are described and then compared. The chosen conditions are introduced in the following chapters.The method of structured in-depth interview was used in the practical part. The teachers from both countries took part in this interview and answered the quetions which dealt with the chosen conditions.
- ItemPorovnání sociálního klimatu sportovních a běžných tříd ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Krámský, Otakar; Urbánek, PetrThe thesis deals with the issue of social environment in and sports schools and advanced grade of elementary schools. Good and positive social environment of the school and class has a major effect on the educational process and its results from the perspective of the child development. There are delimitations of concepts as social environment of a class, social group, view of a class environment, access to an environmental research, utilization of peaces of knowledge, influencing a class environment, methods of an environmental research in the theoretical part. The objective of the work is to establish the social environment in these classes of elementary and sports school, using two research tools (the CES questionnaire and the MCI questionnaire), compare sports and nonsports classes together; it means 6.A to 6.B and 9.A to 9.B. Compare actual environment with the environment that they preferred. And further carry out a comparison with chosen similar researches in our republic.
- ItemPorovnání sociálního klimatu sportovních a běžných tříd ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Bohdanecký, Jan; Urbánek, Petr
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »