Browsing by Author "Scholz, Celestýn"
Now showing 1 - 20 of 50
Results Per Page
Sort Options
- ItemBrzdové stanoviště 6-ti válcového plynového motoru(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Pilvousek, Lukáš; Scholz, CelestýnThis Bachelor's work compares condition of the engine at the time of interruption of the tests with present. This Bachelor's work contains a description of the work that was needed to restarted the engine. Work contain of course one control measuring. This measuring showing correct of exam. Finnish of wokr is restarted station after many years offstanding.
- ItemChlazené výfukové potrubí spalovacího motoru(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Drmla, Martin; Scholz, CelestýnThe subject of the Bachelor thesis is design of water cooled manifold for Tedom stationary engine. The first chapter is about exploration of cooling exhaust manifold.Second chapter is about requirements of water cooled exhaust manifold. The space for exhaust mangold and possisble option of solutions are described. In the third chapter is described the most suitable design of water cooled exhaust manifold.
- ItemDvou-okruhový systém chlazení zážehového motoru(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Reiner, Tomáš; Scholz, CelestýnThis Diploma Thesis solves creation computational model, which affects engine cooling and allows change input parametrs. In the work is discribed computational model and is make computational on engine 1,2 l MPI/51 kW. Part of the work contains discription of cooling system and main parts. This Diploma Thesis is create for using in Škoda Auto, a.s.
- ItemIdentifikace vad montáže motorů(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Veselý, Jaroslav; Scholz, CelestýnTato bakalářská práce se zabývá identifikací montážních vad při montáži pístového spalovacím motoru pomocí měření změn mechanických ztrát. Dále je v ní zpracován přehled světových výrobců zkušebních zařízení pro testování motorů studeným testem.
- Item
- ItemKapalinové chlazení hlavy válců motocyklového motoru(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Vyštejn, Jan; Scholz, CelestýnThe task of this thesis is to optimize the coolant flow in the cooling chambers of the 1000 ccm Jawa motorcycle engine. In the first part of the document contemporary methods of the engine cooling chambers are identified. The following part describes the creation and the setup of the Ansys Fluent calculation model, as well as methods for analyzing results. Lastly, the detailed optimization process along with the final result, is presented.
- ItemKonstrukce motocyklů(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Stripačuková, Nikola; Scholz, CelestýnCílem bakalářské práce je sestavit databázi dostupných motocyklů pro stanovení vývojových trendů v jednotlivých skupinách (cestovní, volnočasové a sportovní) podle základních parametrů a použití. Teoretická část je zaměřena na popis hlavních částí motocyklu, jejich rozdělení a funkce. Praktická část obsahuje databázi motocyklů, ve které jsou motocykly roztříděny podle jednotlivých parametrů. Z databáze jsou v praktické části použity grafy, které ukazují vývojové trendy vybraných parametrů.
- ItemLaboratoře pístových spalovacích motorů(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Diviš, Petr; Scholz, CelestýnThis bachelor thesis describes the current situation of the gas engine laboratory at Department of Transport Machines at Technical University of Liberec. It compares the level of endowment of the laboratory with chosen workplaces. The aim is to use the thesis for promotion during the process of gaining new science and research contracts. It also proposes several suggestions for improvement and modernisation.
- ItemLaboratorní měření spotřeby kapalných paliv spalovacích motorů(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Duong Van, Hoan; Scholz, CelestýnThis bachelor thesis described metering liquid fuel combustion engine. Experimental work has been carried out in laboratory conditions, engines in FS TU in Liberec with devices Sartorius IC64 and AVL 733S.
- ItemMechanické ztráty hnacího ústrojí automobilů(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Petr, Tomáš; Scholz, CelestýnTato bakalářská práce se zabývá problematiku mechanických ztrát v hnacím ústrojí osobních automobilů. Jsou zde popsány příčiny vzniku ztrát v jednotlivých komponentech hnacího ústrojí s názorným příkladem výpočtu mechanické účinnosti jednotlivých komponent a celku hnacího ústrojí. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé metody pro určení těchto ztrát, včetně návrhu využitelnosti těchto metod na zařízení PowerTrain v laboratoři CxI.
- ItemMěření točivého momentu motoru ve vozidle(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Holub, Martin; Scholz, CelestýnThe thesis deals with the selection and install flange torque sensor on output engine in the vehicle. In addition, it addresses the design position of the sensor in the car with the capture of the axial force from the clutch off. The result is design modifications to the car Skoda Yeti with built-in torque sensor. This car will be so prepared with the assistance of braking wheel to determine the true mechanical losses of a drivetrain.
- ItemMobilní upevňovací rám pro spalovací motory o zdvihovém objemu 1-2 dm3(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Ettl, Jaroslav; Scholz, CelestýnThe thesis pursues a construction of mobile cradle serving to fix and connect a combustion engine with a displacement from 1dm3 to 2 dm3 in an engine brake?s station. The work contains an overview of current state of combustion machine in a testing station and variations of actual plan of mobile flex of a combustion engine. There is a drawing documentation to this chosen variation.
- ItemMobilní upevňovací stolice pro spalovací motory o zdvihovém objemu11-14 dm3(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Marek, Tomáš; Scholz, CelestýnThe submitted work is concerned with the problems of the mobile fixing frame, so called the pallet system for fixing the engine to the dynamometer. The work processes a structural design of the pallet system for engines with a total stroke volume of 11-14 litres, mainly than for engines TEDOM (12 litres). The goal is to reduce the changing time, which is needed for swapping the tested engine units on the dynamometer. The pallet system is designed for the new bulit up test-room in the Technical University in Liberec, opened during the year 2012. In this work, there are presented some necessary control and safety calculations of stability and in the end there is a drawing documentation as well. I accomplished a complete analysis of the current state of designing the pallet systems for differend tipes of internal-combustion engines. Than I described and reviewed single findings, decided for using some of them and afterwards I designed the pallet system for the new test-room in Technical University.
- ItemMobilní upevňovací zařízení pro spalovací motory o zdvihovém objemu 3-6 dm3(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Vít, Zdeněk; Scholz, CelestýnThe bachelor thesis is focused on the issues of connecting internal combustion engines with a displacement of 3 - 6 dm3 to motor brake. Objective of this bachelor thesis is to design of solutions mobile mounting device which simplifies and makes more effective connection of engine to dynamometer.
- ItemMobilní zařízení pro lokalizaci a odsátí výbušných plynů v blízkosti motoru(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Beran, Tomáš; Scholz, CelestýnThe first part of bachelor thesis processes problems regarding to work safety of gas fuel engines in combustion engine laboratory. Main part of this thesis deals with design of mobile suction device including drawing documentation. Last part of my thesis is focused on prepending of designed device in the safety system, which is projected in CxI.
- ItemMotory pro sportovní jednoválcové motocykly obsahu 125 ccm(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Le Van, Su; Scholz, CelestýnDiplomová práce obsahuje konstrukční návrh jednoválcového čtyřdobého motoru o obsahu 125 ccm pro sportovní motocykl. V první části jsou popsány konstrukce soudobých existujících motorů. Pro požadované výkonové parametry je sestavena database sportovních motocyklů kategorie 125 ccm pro použití ve sportovních odvětvích ploché dráhy, silničních a terénních závodů. Na základě trendů je vybrána optimální skladba základních konstrukčních dílu motoru které jsou navíc podrobeny kontrolním výpočtům. Jedná se o návrhy a výpočty pístu, ojnice, pístního čepu, pouzdra pístního čepu, ojničního čepu, klikového ho hřídele a vyvážení motoru.
- ItemNávrh konfigurace nákladního vozidla Scania dle provozních potřeb zákazníka(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Vojtěch, Vratislav; Scholz, CelestýnThe Bachelar thesis is aimed for create instrument for optimal configuration making of a truck. First part contain definition and description of single competition systems. Then follow the part, which deals with operational conditions of running vehicle and it´s necessarily take into account then at constuction of a truck. Part of this work is also descriptions of driveline parts including limit values and the possibilities of their using. The next part describes a calculation procedure of particular magnitudes. At the same time this part contains used formular necessary to achievement of values, which determinate optimal configuration. At the conclusion is described procudure of work with created software and final evaluation.
- ItemNávrh nosného pojezdového prvku vozíku závěsu systému P+F(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Bíba, Radovan; Scholz, CelestýnThis work deal with transporter system servant for transportation assemblies automobile component. First is described detailed description of all arrangement, how functions plus whereof piles. Further are shown practical possibilities solving query plus processed one of possible solving situation.
- ItemObohacování palivové směsi vodíkem u vznětových motorů(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Suchánek, Jiří; Scholz, CelestýnIn the first part of the work I summarize the present state of research and development in enriching fuel mixtures with hydrogen. In the second part of the work I deal with tests in TUL laboratories. In the conclusion I summarize the results of the measurements and compare them with the theoretical knowledge resulting from the research portion of the work.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »