Browsing by Author "Konvalinková, Jana"
Now showing 1 - 20 of 52
Results Per Page
Sort Options
- ItemAlternativní vzdělávání se zaměřením na Montessori pedagogiku(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Jiskrová, Ilona; Konvalinková, JanaThe Diploma thesis examines alternative education with focusing on Montessori pedagogy. The aim of a pedagogical research was to find out the reasons of transfers of the chosen pupils from a standard school to the Montessori school in Jablonec nad Nisou. A theoretical part of the thesis defines alternative education and introduces the major types of the alternative schools, methods and approaches. Furthermore the theoretical part examines more in a detail Maria Montessori pedagogy and use of its methods at primary school. A practical part introduces the Montessori school in Jablonec nad Nisou, teaching methods according to Maria Montessori and examines the reasons of transfers from a point of view of the pupils as well as their parents.
- ItemBicí nástroje a jejich možnosti z pohledu kreativity výuky v prostředí PVČ(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Toman, Michal; Konvalinková, JanaThe bachelor thesis deal with the use of rhythmical percussion instruments in section ofleasure time. The main goal is to create a metodical collection of rhythmical exercise andgames. In the introduction and theoretical part of bachelor thesis is made clear and in detailresearch from available literature. During the whole bachelor thesis are main theoreticalfoundations which are necessary for constitute good laisure time activities with percussioninstruments. Practical part of this thesis is based on research, principally observation.Methodical collection of rhythmical exercise is made from the results of this research. In theend of bachelor thesis are all results of the work and some recommendation for another use.
- ItemČástice – klavírní doprovod(2024) Konvalinková, Jana
- ItemČástice – píseň(2024) Konvalinková, Jana
- ItemČeský jazyk v rýmech, aneb, Jak na to říkadlem, zpěvem a pohybem(2014) Bušniaková, Jana; Funtánová, Klára; Kodatová, Miluše; Konvalinková, Jana
- ItemČíslovky_klavírní doprovod_ČESKÝ JAZYK V RÝMECH(2024) Konvalinková, Jana
- ItemČíslovky_píseň_ČESKÝ JAZYK V RÝMECH(2024) Konvalinková, Jana
- ItemCitoslovce - píseň(2024) Konvalinková, Jana
- ItemCitoslovce – klavírní doprovod(2024) Konvalinková, Jana
- ItemDějiny hudby ve výuce na 1. stupni ZŠ s ohledem na mezipředmětové vztahy(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Jenčková, Vlasta; Konvalinková, JanaThis thesis deals with a sense of history of music involved in primary school education within the projects, which are not intended to memorization of facts and historical events, but to discovering and creative work, with the intention of the comprehensive development of pupils. The aim is to achieve a deeper experience, on condition of teaching music in harmony with other subjects taught. The theoretical part deals with clarifying the importace of involvement the history of music in primary schools. Empirical part analyzes the history of music in music education textbooks. The practical part offers activities corresponding with the development of musical thought and history-oriented projects for use in teaching.
- ItemHudba a hudební aktivity v mezipředmětových vztazích(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Tichá, Dagmar; Konvalinková, JanaDiplomová práce je zaměřena na vytvoření didaktického materiálu pro učitele a žáky prvního stupně základní školy s využitím hudební výchovy v mezipředmětových vztazích. Diplomová práce je složena z teoretické, výzkumné a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na hudbu jako takovou a obsah učiva hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Výzkumná část zjišťuje efektivnost a využitelnost metodických listů při výuce. V praktické části se nachází soubor metodicko-pracovních listů.
- ItemHudebně pohybové aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ. Školní rok s písničkou(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Rýdlová, Jitka; Konvalinková, JanaCílem diplomové práce je demonstrovat na základě dotazníkového šetření stav využívání hudebně pohybové výchovy k všestrannému rozvoji dětí mladšího školního věku a pomocí literární rešerše vytvořit soubor činností pro praxi. Dále vytvořit metodicko-didaktický materiál pro rozvoj hudebně pohybových schopností a dovedností pro žáky 1. stupně základní školy. V teoretické části diplomové práce jsme se zabývali nejen přínosem hudebně pohybových aktivit na schopnosti a dovednosti dětí mladšího školního věku, ale i vymezením hudebně pohybových aktivit v rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy. Pro výzkum bylo použito dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili učitelé tří základních škol v Nymburce. Výsledky jsou zveřejněny v praktické části diplomové práce. Předmětem anonymního výzkumu bylo zjistit následující: četnost zařazování hudebně pohybových aktivit do výuky, názor učitelů na hudebně pohybové aktivity, vztah mezi přístupem učitele k výuce a odezvou žáků v hodině. Výzkum byl doplněn rozhovorem s učiteli a žáky za účelem zjištění podrobnějších informací o zařazování těchto aktivit do výuky. Na základě literární rešerše byl vytvořen soubor činností vhodných pro zařazení hudebně pohybových aktivit do výuky.
- ItemHudebně pohybové aktivity v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Sabová, Veronika; Konvalinková, JanaThis diploma thesis is focused on musically-physical activities that could be used in primary music classes and in other school subjects too. The main aim is to create a summary of these activities and show to a new method: Brain gym. The theoretical part introduces musically-physical education, adverts to its meaning and submits to the set of musically-physical activities. The practical part offers concrete examples of these activities with a view to individual subjects and introduces exercises of brain gym. The empirical part deals with measure of effect the brain gym method on pupils in primary school.
- ItemInstrumentální činnosti v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Funtánová, Klára; Konvalinková, JanaDiplomová práce se zabývá hudební výchovou v primárním vzdělávání a zaměřuje se na instrumentální činnosti. Teoretická část vychází z vývojové psychologie dítěte, seznamuje se základními kameny hudební nauky a poskytuje poznatky nezbytné pro tvorbu notového materiálu a úprav písní pro žáky. Přináší přehled a možnosti využití instrumentáře na základní škole a uvádí metodiku hry na jednotlivé nástroje. Praktická část obsahuje vytvořený metodický materiál a jeho ověření v praxi na ZŠ se zpracovanými výsledky a závěry. Diplomová práce chce ukázat a představit možnosti zařazení instrumentálních činností do výuky hudební výchovy. Součástí je také přehled průpravných cvičení pro hru na rytmické nástroje a partitury s úpravami hudebního doprovodu písní.
- ItemI´LL TAKE THAT ONE - Trains of hope_Stories of the evacuation of children during wartime(2023-01-03) Konvalinková, Jana; Muffett, Christopher
- ItemLoutka a její využití na 1.stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Rakoušová, Petra; Konvalinková, JanaDiplomová práce pojednává o použití loutky na 1. stupni základních škol. Pro žáky tohoto věku je důležité mít kolem sebe kolektiv stejně starých dětí. Mají potřebu získávat nové informace, rozvíjet fantazii, obsahovou stránku řeči, hrubou a jemnou motoriku, logické myšlení. Teoretická část obsahuje několik na sebe navazujících okruhů. První okruh se zabývá tématem loutka jako taková. Jsou zde probrány druhy a typy loutek z různých pohledů. Druhý okruh je věnován historii loutkářství v českých zemích. Podkapitolou tohoto okruhu je téma nazvané loutkáři pro děti. Najdeme zde informace o třech autorech, kteří oslovili nejednu generaci dětských diváků. Třetí kapitola nabízí informace o využití loutky ve výuce na prvním stupni základních škol. Seznámí nás s tématem prostředky výchovy, psychologickým vývojem dítěte v mladším školním věku. Objasní nám Rámcový vzdělávací program z hlediska dramatické výchovy. Cílem praktické části práce bylo zmapovat využití loutky ve výuce na 1. stupni ve dvou velkých městech Libereckého kraje a ověřit zda oslovení učitelé loutku ve svých hodinách používají či nikoli. Pomocí kvalitního výzkumu byla zjištěna určitá data, která byla získána pomocí dotazníkového šetření a volného rozhovoru.
- ItemMuzikoterapie a její využití ve výchově dětí na 1.st. ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Kosinová, Stanislava; Konvalinková, JanaIn the theoretical part of my work I targeted the history of musicotherapy which reaches to the earliest times. I also concentrated on the methodology of Music teaching at the elementary school. I described forms and elements of musicotherapy, the subject, aim and content. The definition that varies in different countries is important too. Musical instruments are a very significant part of musicotherapy as well. In the end of the theoretical work I described the possibilities and spheres of applying musicotherapy. In the practical part I used questionnaires for teachers and I tried to find out how they teach music and whether they know what musicotherapy means. In the questionnaires for pupils I focused on the popularity of Music teaching with pupils and on activities which pupils practise and like during lessons. I also created a list of musical games that are suitable for pupils at elementary schools. Most of them I tried with pupils myself. Through the use of games I made sure that the games can positively influence the relation to music and contribute to the development of co-operation among pupils.
- ItemPodstatná jména_klavírní doprovod_ČESKÝ JAZYK V RÝMECH(2024) Konvalinková, Jana
- ItemPodstatná jména_píseň_ČESKÝ JAZYK V RÝMECH(2024) Konvalinková, Jana
- ItemPředložky_klavírní doprovod_ČESKÝ JAZYK V RÝMECH(2024) Konvalinková, Jana
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »