Browsing by Author "Exnerová, Stanislava"
Now showing 1 - 20 of 47
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza konkrétních vybraných televizních reklam zaměřených na adolescenty(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Provazníková, Olga; Exnerová, Stanislava
- ItemAsertivita ve škole(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Pavlíková, Anna; Exnerová, Stanislava
- ItemBilingvní komunikace v rodině(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Pavlíková, Hana; Exnerová, StanislavaThe topic of this bachelor thesis is bilingual communication in a family. Thegoal of this work is to analyze and describe bilingual communication in a family withparticular focus on advantages and risks of bilingual upbringing of a child.The first section of this thesis includes chapters regarding communication,language learning process of a child, definition of mother tongue and languagedistribution in the Czech republic. The second part of this work focuses onbilingualism, its potential advantages and drawbacks for a child and methods ofbilingual upbringing.In the practical part of this work, I describe and analyze personal experiences ofbilingual individuals with communication in their families. The methods utilizedinclude analysis and interview.
- ItemBlog jako prostor pro komunikaci(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Kasková, Lucie; Exnerová, StanislavaBakalářská práce pojednává o weblogu jakožto novém způsobu komunikace. Zaměřuje se na vymezení blogu, a to nejen vhledem k ,,tradičním'' médiím, ale také k dalším online médiím. Dále vymezuje jednotlivé typy blogů a upozorňuje na jejich odlišnosti a podobnosti. V neposlední řadě také informuje o výhodách a nevýhodách tohoto komunikačního média a zabývá se jeho současnými a budoucími perspektivami s ohledem na nárůst popularity sociálních sítí v posledních dvou letech.
- ItemDětské chápání morálních pravidel(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Sudíková, Nikola; Exnerová, StanislavaTématem této bakalářské práce je dětské chápání morálních pravidel. Cílem práce je prokázání orientace v problematice morálních pravidel a dětského chápání těchto pravidel. V první kapitole vysvětluji základní pojmy, které se objevují v souvislosti s problematikou morálky a pravidel. V druhé kapitole se zabývám jejich rozlišením, různými pojetími a porozuměním jim z pohledu dítěte. Třetí kapitola je věnována významnému psychologovi, filosofovi a vědci Jeanu Piagetovi. Tento významný člověk se proslavil především svou teorií kongnitivního vývoje. V další kapitole figuruje Lawrence Kohlberg, který je známý pro své studium úrovní a stádií morálního vývoje. V páté kapitole jsou rozebrány i jiné teorie morálního vývoje, kterými se zabývala spousta dalších výzkumníků. Dozvíme se zde také, zdali má inteligence vliv na morální vývoj. V šesté kapitole vysvětluji, jak Carol Gilliganová oponovala Lawrenci Kohlbergovi a jak morálku rozdělila na mužskou a ženskou. V této kapitole nechybí ani Sigmund Freud a jeho teorie. V další kapitole se zmiňuji o tom, jak moc důležitá jsou pravidla a morální chování pro fungování společností a kultur. Na závěr jsou uvedeny poznatky z vlastní zkušenosti s dětmi.
- ItemDětské chápání morálních pravidel(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Sudíková, Nikola; Exnerová, StanislavaTématem této bakalářské práce je dětské chápání morálních pravidel. Cílem práce je prokázání orientace v problematice morálních pravidel a dětského chápání těchto pravidel. V první kapitole vysvětluji základní pojmy, které se objevují v souvislosti s problematikou morálky a pravidel. Jde o pojmy: morálka, mravnost, pravidla, hodnoty a socializace. V druhé kapitole se zabývám jejich rozlišením, různými pojetími a porozuměním z pohledu dítěte. Třetí kapitola je věnována významnému psychologovi, filosofovi a vědci Jeanu Piagetovi, který zaměřil své výzkumy na morálku u dětí. Tento významný člověk se proslavil především svou teorií kongnitivního vývoje. V další kapitole figuruje Lawrence Kohlberg, který je známý pro své studium úrovní a stádií morálního vývoje. Své poznatky získával především tak, že zkoumanému jedinci předložil určité dilema a z toho, jak jednotlivci odpovídali na jeho otázky týkající se dilematu, vyvozoval své závěry. V páté kapitole jsou popsány i jiné teorie morálního vývoje, kterými se zabývala spousta dalších výzkumníků, jako například Turiel, Nucci, Bull. Dozvíme se zde také, zdali má inteligence vliv na morální vývoj, jak Carol Gilliganová oponovala L. Kohlbergovi a jak morálku rozdělila na mužskou a ženskou. V této kapitole se opírám také o poznatky Sigmunda Freuda. V další kapitole se krátce zabývám etickou výchovou dle R. Olivara a dětskou šikanou. Na závěr jsou uvedeny poznatky z vlastní zkušenosti s dětmi.
- ItemDezinformace v médiích(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Zelenková, Klára; Exnerová, StanislavaTato bakalářská práce se zabývá problémem dezinformací v médiích. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny základní pojmy, které s dezinformací souvisí. Jde o definice autorů zabývajících se touto problematikou a cílem je zasadit téma do širšího kontextu mediální manipulace. Větší pozornost je věnována pojmu dezinformace, neboť je hlavním tématem práce. Druhá část práce je zaměřena na analýzu možností obrany proti dezinformacím. Je zde tematizováno kritické myšlení. Vše je doplněno o konkrétní příklady možné manipulace z vybraných médií. Závěr práce je zaměřený na možnosti obrany proti klamání a obsahuje popisy konkrétních situací, které může využít široká veřejnost.
- ItemE-learning a jeho využití na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Šebestová, Jana; Exnerová, Stanislava
- ItemEmoční inteligence a možnosti vlivu učitele(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Hazuchová, Ivana; Exnerová, Stanislava
- ItemKomparace vybraných médií(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Krejčová, Ivana; Exnerová, StanislavaThe aim of the Bachelor thesis is to analyse the Internet and the TV news and its influence on the receiver. The chapter which deals with the massmedia describes their brief characteristic and function. Also this describes the content and meaning of the media product. The thesis also analyses the formal side of the TV and the Internet news. At the end of the thesis there is a questionnaire investigation. This investigation brings the results which are then used for the comparison of the Tv and the Internet news of the chosen day.
- ItemKomunikace mezi školou a rodiči romských žáků(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Zachová, Eliška; Exnerová, StanislavaBakalářská práce je zaměřena na specifika této komunikace. Věnuje se jejím hlavním formám a způsobům jakými je uskutečňována či využívána. Jelikož se jedná o interakci mezi dvěma odlišnými subjekty, objevují se zde i komunikační bariéry. V práci jsou uvedeny příklady těchto bariér, ale také možné způsoby, jak je překonat. Komunikace mezi školou a rodiči se formuje na podkladu tvořeném rozdílnými kulturními a socio-ekonomickými podmínkami. Proto se práce věnuje specifikům romské rodiny i učitelům, kteří zde hrají jednu z nejdůležitějších rolí, jelikož prostřednictvím nich škola s rodiči komunikuje. Celá práce je koncipována jako spojení teorie s vlastním průzkumem, proto je zde i stať, kde jsou vyhodnoceny výsledky získané z rozhovorů i dotazníků.
- ItemKomunikace se starými lidmi(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Hanelová, Klára; Exnerová, Stanislava
- ItemKomunikace školy s rodiči(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Hovorková, Iva; Exnerová, StanislavaMy diploma thesis presents communication between school- teachers and parents of the pupils. I deal with the questions of communication generally, what usefull it is and also the problems which could occur during the communication. The theoretical part aims at possibilities- forms, which can be used and the teachers and parents can used them for communication. The practical part follows the previous- theoretical part. This part contains the results of questionnaires and also my own observation at the chosen schools. Teachers and parents answered my questionaires. I compare which form of communication is good for teachers and which is good for parents. During my final part I try to give some advice how to improve today´s situation all to be satisfied.
- ItemKomunikace učitelů s rodiči(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Bolek, Michal; Exnerová, Stanislava
- ItemKomunikace v sociální síti Facebook(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Uhrová, Veronika; Exnerová, Stanislava
- ItemKomunikační bariéry mezi učitelem a žáky(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Anwar Adam, Yisshak; Exnerová, StanislavaThe fundamental of my graduation thesis is the communication barriers between teachers and students (pupils). The aim of this work is to find a solu-tion that would lead to the overcoming and removal of communication barriers. The first chapter briefly focused on the general form of communication, and then communication as a process among ordinary people. It also briefly outlined the educational communication, the content of their basic rules and the importance of verbal and nonverbal communication. In the second chapter more focus was specifically based on the communi-cation barriers between teachers and pupils in more detail. Every issue was described, and rebuilt. In the final chapter more knowledge and information from the question-naire for pupils in secondary schools was brought and then the results of ques-tionnaires and their interpretation. Finally formulated the basic recommenda-tions for teachers.
- ItemKomunikační bariéry začínajícího učitele 2. st. ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Jandová, Michaela; Exnerová, StanislavaThe Diploma Thesis deals with communication barriers of the teachers in the 2nd grade of basic school in their proffesional beginnings. The main aim of the DT is to inform the teacher-beginner about potential difficulties during the communication with pupils and the aim is also to provide methodical recommendations for managing these difficulties. The chapters identify and subsequently explain the particular barriers. Simultaneously, the recommendation to prevent and avoid these barriers is offered to the reader. The conclusion pursues questionnaire survey {\clqq} The beginning Teacher``, that completes the questions with data collected from the teachers in the 2nd grade of basic schools. The results of the survey provide an overview of the most common teachers´ barriers in the locality of Liberec.
- ItemKomunikační dovednosti (otázky a odpovědi)(2008) Exnerová, Stanislava
- ItemKonflikt mezi rodiči a učiteli(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Cimbálová, Martina; Exnerová, Stanislava
- ItemKorupce(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Sadílková, Lucie; Exnerová, StanislavaThe aim of this bachelor thesis is to describe and explain the nature of corruption and moral aspects of this problem. The terms of corruption, its causes, forms and kinds are defined in the thesis. A part of this thesis deals with corruption in the Czech Republic, i. e. the corruption climate in the Czech Republic, set of Czech legal rules and current status of the corruption in the Czech Republic. It is also important to mention methods of corruption finding and the corruption perception index CPI including position of the Czech Republic in comparison to other countries. An important part of this thesis is its last section which is focused on corruption and ethics. There is a description of terms as ethics, morality, justice and the code of ethics.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »