Browsing by Author "Bubeníčková, Zuzana"
Now showing 1 - 20 of 53
Results Per Page
Sort Options
- ItemAmuzikální dítě na 1. stupni ZŠ a práce s ním(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Košátková, Kristýna; Bubeníčková, ZuzanaThe first part of the dissertation includes a theoretical basis, which I used for work and my own research. This part refers to the role of music and its importance in an edu-cational process of a child and also the cousations of unmusicality of some pupils at elementary school, how is the retardation in musical progress affected by educational environment of family and school.The practical part includes a personal observation of that situation and conclusions I made, based on my own research. In the conclusion I present an outline of some possible musical and rhythmical stimulation of pupils in that age, focused on progress of intonational and rhythmical abilities of pupils in 4. grade od elementary school.
- ItemDechová a hlasová cvičení pro žáky 1.stupně základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Pavlíková, Adriana; Bubeníčková, ZuzanaMy thesis deals with Breath and Sound Exercises, with the emphasis on pupils aged 6 to 11 years, i.e. for pupils attending primary school in Britain, and elementary school in the USA. The thesis is divided into three parts: theoretical, practical, and research project. In the first theoretical part, the anatomical structure of breath and sound organs is described. The speech organs cannot be omitted, however, as they play a very important role. The aim of practical part of my work was to set up a series of breathing exercises. To enable the children to get used to breathing correctly to start with, i.e. the basic breathing functions and economy of breathing. The sound producing exercises are provided to train the sound organs to perform their function, which means, singing. The articulation exercises concentrate on sounds, mastering these exercises hepls you get rid of difficulties with articulation. All these exercises shoult be part of music lessons at primary/elementary schools. It was in the third part of my thesis that I investigated the present situation in schools. The research was done by means of questionnaires. The results are given in the last part of the thesis.
- ItemDechové a hlasové činnosti na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2006-01-01) Jakubová, Regina; Bubeníčková, ZuzanaThe aim of this thesis is to focus on the activities of the breathing, vocal and articulatory apparatus of children in the first grade of primary school and to create a series of exercises. The work describes exercises to achieve the correct posture, thus rectifying unnatural and cramped deportment. The breathing exercises allow the children to practice the basic phases of breathing. The vocal exercises are part of singing and are designed to prepare the vocal apparatus for this activity. The articulation exercises practice vowels and consonants and help pupils to overcome any difficulties they have with pronunciation. These exercises, which I have designed or adapted, are an inseparable part of primary school singing activities.
- ItemDětský kolektivní zpěv(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Zahrádková, Anežka; Bubeníčková, ZuzanaTato diplomová práce se zabývá pěveckým projevem dětí mladšího školního věku. Cílem teoretické části bylo zpracovat funkci dechového, hlasového a artikulačního ústrojí lidského hlasu, mutační období, hygienu hlasu a oblast problémových dětí. Praktická část předkládá soubor cvičení podporujících správné držení těla při zpěvu, pěvecké dýchání, správné nasazování hlasu a srozumitelnou výslovnost. Zahrnuje též metodiku práce s písní. Součástí je také výběr a hodnocení nejčastěji používaných dětských zpěvníků, které obsahují kromě lidových písní také písně umělé, z nichž je možné volit pro nácvik podle věku a schopností žáků na 1. stupni základní školy.
- ItemFestival Bohemia Cantat - přínos pro učitele(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Jindřichová, Jitka; Bubeníčková, ZuzanaResumé: Cílem diplomové práce je vyzkoumat zda a jak je mezinárodní sborový festi-val Bohemia Cantat v Liberci přínosný pro učitele. Měla by podnítit zájem pedagoga, aby se této výjimečné akce zúčastnil a poskytnout mu celkový pohled na shromážděné informace o vzniku festivalu s historickými souvislostmi. Popisuje také osobní zkuše-nosti z roku 2008, provází programem festivalu, jednotlivými ateliéry, doprovodným programem a nahlíží na praktickou práci v Ateliéru č. 4 - Musika Nova. Součástí je po-hled na festival jako na příležitost osobnostního rozvoje pedagoga pracujícího s dětmi s možností získání vzácných zkušeností a prožitků z této akce, kterými může zdokonalit své pedagogické působení. Je pro učitele ukázkou širokého záběru dané problematiky, kterou nemůže nahradit žádná vzdělávací akce pořádaná organizacemi zaměřujícími se na vzdělávání pedagogických pracovníků.
- ItemHodnocení zpěvníků hudební výchovy pro 1. stupeň ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Lacinová, Štěpánka; Bubeníčková, ZuzanaThe objective of the diploma thesis is the evaluation of the eligibility of the song-book use in the school music education, their comparison and evaluation. There are 10 available song-books for the music education in a basic school analyzed and evaluated in details. The song-books are evaluated according to personally determined criteria. There are possibilities mentioned in the work where you can gain anformation about new song-books and about their purchase. A part of the diploma work are hypothesis, questionnaires with evaluation which describe the situation about the usage of the song-books at school.
- ItemHudební aktivity ve vztahu k matematice a českému jazyku v 1. třídě základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Procházková, Iva; Bubeníčková, ZuzanaDiploma Thesis is dealing with separate components of Music, which should be parts of another subjects. Basic findings from music psychology sphere and relation between movement and learning are introduced in theoretic part. In practical part there are discribed didactic tasks, games and exercices. The goal of my thesis is creation of worksheets, which should make teacher`s work easier. Music activity shoul be used not only at music lessons.
- ItemHudební činnosti v ostatních předmětech(Technická Univerzita v Liberci, 2005-01-01) Vyhnánková, Eva; Bubeníčková, ZuzanaThis diploma work is about music and its employ in teacherś work. The introduction is about psychological of music. Itś meaning important, becouse our era is very flurried. The practical part is about teaching methods. The teachers offer don´t know, how to use music in their activites in other subjects.This diploma work is inspiration for techer, to make their work more interesting and more intelligibility for their pupils.
- ItemHudební idoly dětí školního věku(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Hanková, Petra; Bubeníčková, Zuzana
- ItemHudební výchova s prvky dramatické výchovy(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Klimšová, Markéta; Bubeníčková, ZuzanaDiplomová práce se zabývá především hudební výchovou s prvky tvořivé dramatiky na 1. stupni základní školy. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která byla věnována výkladu základních pojmů, nahlédla do odborné literatury a seznámila s problematikou obou zmiňovaných výchov jako celku. Praktická část je založena na nácviku všech hudebních činností a dovedností vedoucích k rozvíjení dramatických schopností. Celé snažení vyústilo v hudebně dramatické vystoupení. Součástí diplomové práce je i fotodokumentace, která mapuje cestu od nácviku až po samotné vystoupení. V závěru práce je provedeno hodnocení a porovnání mezi žáky.
- ItemIntonační a rytmická cvičení pro žáky 1. stupně ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Voříšková, Tereza; Bubeníčková, ZuzanaThe thesis aim is to focus the issue of intonation and rhythm exercises and their application at the primary school. The part of work is the description of intonation and rhythm of different methods and in theoretical and practical recipe at the application of these methods. In the practical part, the specific exercises I created myself, step by step, from the beginning to more complex exercises for good orientation in the issue. Parallel to this work is to show that the application of intonation and rhythm exercises at the primary school is not unrealistic, and that every teacher should try to use it. The ways to success are many and this work ought to show them.
- ItemIntonační a rytmický výcvik v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Čepková, Martina; Bubeníčková, ZuzanaThis diploma thesis gives a theoretical base of intonation and rhythm, focuses on the intonational and rhythmical training in music lessons, not least gives the examples of practical intonational, rhythmical and other exercises. In the practical part there are described in detail the select hours observed at two different specialized elementary schools. The aim of this diploma was mapping problems of intonational and rhythmical training in praxes by the observation method; consequently compare the techniques used at those elementary schools by the pedagogues, and it´s influence over the development of musical abilities of pupils. Finally, a set of practical exercises are classified as a theme to work with intonation and rhythm at primary school.
- ItemMetodika práce s hlasem v individuálním a kolektivním přístupu(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Štěpánková, Kateřina; Bubeníčková, ZuzanaDiplomová práce se zabývá metodikou práce s hlasem u dětí prvního stupně základní školy. Teoretická část se specifikuje na základní komponenty zpěvu: dech, fonaci, artikulaci. Popisuje anatomicko-fyziologický rozbor všech tří složek a v závěru se zaměřuje na dětský hlas a jeho vývoj. Cílem praktické části je sledování možností hlasové přípravy a metodiky rozezpívání při práci s jednotlivcem a s dětským kolektivem. Hledány jsou odlišnosti mezi individuálním a kolektivním přístupem učitele.
- ItemMluvený projev žáků na 1. stupni ZŠ v souvislosti s logopedickými nápravami(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Rainová, Ivana; Bubeníčková, ZuzanaDiplomová práce se zabývá problematikou dětí se špatnou výslovností v 1. třídě základní školy. Je zaměřena na logopedické vady a vývoj dětské řeči. Teoretická část zobrazuje vývoj řeči člověka od jeho narození. V této části diplomová práce rovněž uvádí i nejčastější známé vady. Zaujme i pohled do historie logopedického vědního oboru, kterým se zabývám také v teoretické části. Praktickou část jsem se rozhodla zaměřit na logopedické problémy žáků základních škol od začátku jejich povinné školní docházky. Metodou pozorování jsem si ověřovala, zda dochází k částečné nebo úplné nápravě výslovnosti dítěte během jednoho školního roku. Velice jsem oceňovala systém práce učitelek v mateřské škole Slunečná ve Dvoře Králové nad Labem, který byl významným zdrojem cenných informací pro moji další práci s dětmi. Stejně tak nelze opomenout náročnost práce odborného logopeda a učitelek na základní logopedické škole v Choustníkově Hradišti. Závěr je věnován shrnutí celé mé diplomové práce a výsledkům mého pozorování.
- ItemMuzikoterapie ve volném čase(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Klejchová, Martina; Bubeníčková, Zuzana
- ItemPěvecké činnosti, hlasový a intonační výcvik v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Sehnoutková, Markéta; Bubeníčková, ZuzanaDiplomová práce se zabývá problematikou pěveckých činností v hodinách hudební výchovy na prvním stupni ZŠ, především fakty o hlasovém a intonačním výcviku. Je zde uvedeno, čemu by měli pedagogové věnovat pozornost a úsilí a co by měli zohledňovat při vedení hlasové výchovy, aby naplnily její cíle, které spočívají v osvojení správné pěvecké techniky a v hlasovém rozvoji žáků. Dále jsou zde konkretizovány intonační metody, jež (případně jen jejich prvky) mohou pedagogové zařadit do intonačního výcviku. Stěžejní část práce stojí na vytvoření souboru dechových, hlasových, artikulačních a intonačních cvičení. Jednotlivá cvičení (kromě intonačních) jsou rozdělena do sekcí dle stanoveného hlavního cíle a rozpracována po stránce motivační a do postupných kroků. Některá cvičení jsou doplněna o poznámky obsahující pokyny pro pedagogy. Intonační cvičení poukazují na možné způsoby realizace i na konkrétní příklady.
- ItemPopulární hudba a její vliv na mladého člověka(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Kubíčková, Renáta; Bubeníčková, Zuzana
- ItemPoruchy a vady hlasu v mluveném a zpívaném projevu(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Rakušanová, Claudia; Bubeníčková, ZuzanaTato diplomová práce teoreticky zpracovává problematiku hlasových poruch v mluveném a zpívaném projevu. Podává stručný přehled o těchto poruchách. Jednotlivé poruchy dělí dle různých hledisek Teoretická část je dále zaměřená na další poznatky o hlasových poruchách a vadách. Cílem praktické části je vytvořit soubor elementárních mluvních, pěveckých a dechových cvičení. Uvedené příklady by měly sloužit jako prostředek nápravy vybraných hlasových poruch a vad. Dalším cílem je provést průzkum v jedné z oblastí této diplomové práce. Vybranou oblastí je informovanost pedagogů o problematice hlasových poruch a vad. V závěru práce je zařazena kapitola poznatků z vlastních zkušeností.
- ItemPozitivní a negativní účinky zpěvu na člověka(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Horecká, Petra; Bubeníčková, Zuzana
- ItemPráce s dětským hlasem a nejčastější chyby v dětském zpěvu na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2006-01-01) Marhoulová, Jitka; Bubeníčková, ZuzanaDiplomová práce je rozvržena do šesti částí - úvod, teoretická část, praktická část, závěr, seznam literatury a seznam příloh. Stěžejní část teoretická je zaměřena na podrobnější anatomicko-fyziologický rozbor hlasového ústrojí dospělého člověka a dítěte a péči o lidský hlas formou hlasové a duševní hygieny. Současně obsahuje stručnou charakteristiku poruch hlasu a základních hudebních pojmů. Ve druhé stěžejní praktické části se získaná teorie promítá do praxe, v rámci které zkoumáme čtyři námi stanovené hypotézy. První z nich se zaměřuje na zjištění a porovnání úrovně hlasového rozsahu třídy 5. A, ve druhé sledujeme nejčastější chyby, jichž se žáci této třídy při zpěvu dopouštějí s návrhy možné nápravy v podobě dechových, hlasových, artikulačních a rytmických cvičení. Ve třetí hypotéze zkoumáme v téže třídě individuálně základní hudební schopnosti a v závěru čtvrté hypotézy hodnotíme celkovou hudební úroveň třídy 5. A na základě dotazníku vlastní konstrukce a výsledků předchozích hypotéz.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »