Browsing by Author "Anděl, Petr"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- ItemAutomobil dneška - mezipředmětový projekt(Technická Univerzita v Liberci, 2005) Voltr, Vlastimil; Anděl, PetrTheme: The car of the present - an intersubject project The aim of the diploma work was to create a project on the theme "The car of the present" for the fourth class of elementary school. The work consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on the description of a car, its safety and comparison of cars Škoda 120 and Octavia from the view of an environmental protection. The practical part is included in six school subjects. Methodical sheets are elaborated by a form of a lesson preparation. In the results there is written down the feedback related to the practical part.
- ItemČmelák, výukový program pro předškolní vzdělávání(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Ptáčková, Blanka; Anděl, Petr
- ItemEnvironmentální program v přírodě Českosaského Švýcarska(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Lančaričová, Martina; Anděl, PetrBakalářská práce se zabývá návrhem výukového programu, který začleňuje do výuky prožitkovou pedagogiku a environmentální výchovu. Cílem této práce je vytvoření programu pro třetí a čtvrtý ročník základní školy na téma environmentální výchova se zaměřením na Národní park Českosaské Švýcarsko.
- ItemIntrodukované druhy rostlin v břehových porostech řeky Nisy(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Kocourek, Karel; Anděl, PetrDiploma thesis deals with problems of alien and invasive species of plants. First was brought up basic information about alien species. In next part was charted situation in bank vegetation by the river Nisa. This part was source for project in primary school. Project was compiled for better foreknowledge about this problems.
- ItemLípa srdčitá (projekt pro 1. stupeň ZŠ)(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Martínková, Eva; Anděl, PetrPresented thesis deals with creation of the project "Tilia cordata", which shall consequently be applied in primary school classes. In the theoretical part I first look at Tilia cordata from different aspects (taxonomy, description, use, memorial tree, interesting facts), later I introduce the reader to the basic concept of Project teaching. I describe its basic features, historical development, project evaluation criteria and also its connection to the General Educational Program. The practical part describes the implementation of the project carried out with fifth grade students of primary school. Focus of the project was to encourage active learning process while gaining knowledge about nature as well as developing a stronger relationship of children towards the protected trees.
- ItemMeandry Smědé v průběhu roku (Projekt pro 1.stupeň ZŠ)(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Vendégová, Květuše; Anděl, PetrV diplomové práci je vypracován projekt pro 1. stupeň ZŠ na téma ''Meandry Smědé v průběhu roku''. Projekt je vytvořen pro všechny ročníky 1. stupně ZŠ. Dílčí úkoly jednotlivých skupin jsou zahrnuty v produktu projektu - filmu a prezentacích. Žáci jsou motivováni k výzkumné a přírodovědné činnosti pomocí her a narativní pantomimy. Děti objevují přírodu jako zajímavý zdroj informací, učí se pracovat ve skupině, vyhledávat informace a prezentovat svoje poznatky. Důraz je kladen na vlastní zkušenost, prožitek a bezprostřední kontakt s přírodou, na osvojování si ekologického myšlení, nekonzumního způsobu života a také na spoluodpovědnost člověka za stav životního.Teoretická část se věnuje rozboru problematiky (řeka Smědá, přírodní meandry, chráněné lokality, soustava NATURA 2000) a metodě projektového vyučování. Praktická část představuje celoroční projekt a jeho ověření v praxi.
- ItemMožnosti projektového učení v Zoologické zahradě Zittau(Technická Univerzita v Liberci, 2005) Kučerová, Daniela; Anděl, PetrThe final thesis has the title"The possibilities of project teaching in the ZOO Zittau". It deals with creating an educationally-instructional project oriented on getting to know the life of animals in the ZOO that penetrate in many school subjects. The project was made for a target group of pupils of a combined class - elementary, special and remedial school. The theoretical part deals with the problems of zoological gardens, it offers an overview of zoological gardens in the Czech Republic and shows examples of possible teaching programs. The following part introduces the project in the ZOO in Zittau. The practical part comes with possibilities of using the project Zittau "The Animals and Us" in the school environment by means of multi-subject projects.
- ItemMravenec - výukový program pro děti mladšího školního věku(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Serbousková, Hana; Anděl, Petr
- ItemOchrana životního prostředí pro učitele základních škol(2014) Anděl, Petr
- ItemPo proudu Jizery od Turnova do Příšovic (projekt pro 1. stupeň ZŠ)(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Hradecká, Pavla; Anděl, PetrDiplomová práce se zabývá projektovým vyučováním na základních školách. Je zaměřena především na tvorbu projektu a příručky pro učitele. Práce obsahuje tři části. V první, teoretické části, je popsána problematika řeky Jizery a projektového vyučování. Ve druhé části, která je metodickou částí, je zařazena samotná příručka. Třetí, praktická část sleduje reflexe na realizované činnosti a hodnocení příručky jinými pedagogy. Příručka je velice podrobně rozpracována za účelem srozumitelného využití nejen jako průvodce k projektu, ale i pro pouhou inspiraci k činnostem. Do práce jsou vloženy dětmi vyplněné pracovní listy a fotografie, které vznikly v průběhu projektu.
- ItemSoustava Natura 2000(Technická Univerzita v Liberci, 2005) Elfmarková, Petra; Anděl, PetrIts theoretical part contains answers to a question what the Natura 2000 System is like and what it consist of. The practical part continues by setting up a project on the given subject. The mentioned project was suggested for the pupils of forth form at Primary school. There were created tasks with the help of which children got acquainted with the bird areas Kralicky Sneznik and Litovelske Pomoravi. The children met some threatened species of birds (Alcedo atthis, Anthus spinoletta, Dendrocopos medius, Bonasa bonasia ...) and could recognise not only their way of life but also possibilities of their protection. The children activities were crowned with creating posters.
- ItemVnímání problematiky krajinného rázu u studentů střední školy(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Vodák, Martin; Anděl, PetrCílem práce je provést screeningové hodnocení znalostí o krajinném rázu a o jeho vnímání u vybraného vzorku středoškolských studentů. Pro sběr dat použiji metody testu a hodnocení foto snímků. Ústřední téma mé bakalářské práce je rozčleněno do šesti kapitol, které se věnují definování základních pojmů, zejména pojmům krajina a krajinný ráz. Dále práce pojednává o historii krajinného rázu na našem území a o různých teoriích, které souvisí s tímto tématem. Jedná se zejména o estetiku krajinného rázu a hodnocení krajinného rázu. Ze získaných dat je patrné, ţe na hodnocení krajinného rázu má vliv jak subjektivní hodnocení jedince, tak i společný biologický základ kaţdého člověka.
- ItemVrátenská hora v pravěku a dnes(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Štencová, Věra; Anděl, PetrThe diploma thesis is aimed at elaboration of Primary School project called ?Vratenska Hill? in the prehistory and the nowadays. It approaches children prehistory inhabitants life in our region. The theory deals with the method of project lessons, Vratenska Hill region, Eduard Storch´s place of work and production in this region. The Practical describes children´s one week experience in the countryside school called PREHISTORY.
- ItemVývoj postojů žáků na 1.stupni ZŠ k problematice trvale udržitelného rozvoje(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Hejlíková, Kamila; Anděl, PetrDiplomová práce se zabývá tématem trvale udržitelný rozvoj (TUR). Cílem šetření je zhodnotit postoje žáků 2. a 5. ročníků prvního stupně ZŠ k principům TUR, dále práce tyto postoje analyzuje a porovnává je z hlediska jejich vývoje. Zvolenou metodou je pohádkový dotazník, který je zaměřený na vybrané principy TUR: princip dlouhodobé perspektivy, princip BAT, princip předběžné opatrnosti, princip ohledu na přírodu, princip změny vzorce spotřeby a výroby a princip odpovědnosti - za své chování, za chování druhých a k budoucím generacím. Statistické zhodnocení ukázalo, že postoje dětí mladšího školního věku k principům TUR jsou pozitivní, dále dochází k vývoji těchto postojů, a to kladným směrem.
- ItemZačlenění problematiky fragmentace krajiny do výuky na 1.stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Rosáková, Jana; Anděl, PetrDiplomová práce je zaměřena na začlenění problematiky fragmentace krajiny do výuky na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na 3 části a to teoretickou, výzkumnou a praktickou. V teoretické části jsou popsány definice environmentální výchovy, fragmentace krajiny, migrace zvířat. Výzkumná část zjišťuje znalosti učitelů na 1. stupni ZŠ o fragmentaci krajiny a začleňování těchto znalostí do výuky. Praktická část je stěžejní a zabývá se tvorbou metodických listů, které mohou sloužit učitelům k využití při výuce.
- ItemZačlenění problematiky ochrany lesních mravenců do výuky na 1. stupni(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Škodová, Hana; Anděl, PetrThe incorporation of forest ants protection problem into the first grade of primary schools. The main target of my diploma was to create a methodical handbook for children in the fourth and fifth class of primary schools. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part contains the information on the life of ants and their natural and very benefical effect on forest ecosystems. The practical part is composed as a story with attached tasks helping to explore ant´life in an anthill.
- ItemZpracování odpadů - Jak to funguje?(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Vytisková, Pavlína; Anděl, PetrPráce se zaměřuje na technologické postupy a zařízení, která jsou využívána při recyklaci odpadů. Práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována vymezení problematiky environmentální výchovy jako průřezového tématu základního vzdělávání, vzdělávacím oblastem, způsobům výuky průřezových témat na základních školách, výukovým metodám a také samotné recyklaci odpadu. Ve druhé části byla vytvořena metodická příručka zaměřená na technologické postupy a zařízení využívaná k likvidaci a zpracování odpadů, která umožní učitelům na 1. stupni základní školy zařadit problematiku recyklace odpadů do výuky a tím nejen rozšířit okruh znalostí o ochraně životního prostředí, ale především rozvíjet technické myšlení žáků. Cílem práce bylo ukázat žákům na prvním stupni, jak stroje a zařízení na recyklaci odpadu pracují a tímto nenásilným způsobem rozvíjet jejich technické myšlení.
- Item"Zvířecí gramatika" aneb pracovní sešit z českého jazyka s opakováním zoologie(2023-05-09) Vykoukalová, Věra; Anděl, Petr