Závěrečné práce
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Závěrečné práce by Author "Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemBez práce nejsou koláčeČurhová, Jolana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Projekt závěrečné práce je zaměřen na finanční gramotnost žáků 9. tříd ZŠ v rámci kroužku volnočasové aktivity. Cílem je poukázat na možnosti hospodaření s penězi a uvědomění si pracovního úsilí s výdělkem peněz. Závěrečnou práci tvoří teorie a samotný projekt. Teoreticky vychází z poznatků o finanční gramotnosti, které jsou následně uplatněny v praktickém pedagogickém projektu realizované v oblasti pracovních činností.
- ItemDětský den u Sívků - výchova k toleranciSívková, Marie; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase, volnočasových aktivitách,významu hry v přírodě, ale také v tělocvičně. V teoretické části se dále popisuje vliv rodiny,výchovy nápodobou, dále pak výchova zážitkem nebo prožitkem. Praktická část se věnuje přímo popisu dětského dne, jednotlivým aktivitám. Zaměřuje se především na vzájemnou spolupráci dětí zdravých s dětmi s postižením.
- ItemEmoce ve výtvarném pojetíJanoušková, Hana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Tato práce pojednává o emocích a jejich výtvarném vyjádření. Cílem práce je podpora uvědomění si emocí a jejich významu u žáků osmé třídy a jejich výtvarném vyobrazení. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, co jsou a jak se rozdělují, významy barev a jejich rolí ve výtvarném projevu emocí, pojmy kreativita a fantazie, a co je součástí výtvarného projevu. Projektová část je sestavena z jednoduchých her na téma emoce a výtvarných projevů žáků, jejich porozuměním jednotlivým emocím, a jestli je zvládnou pomocí své představivosti výtvarně ztvárnit.
- ItemLetní tábor pro děti prvního stupně základní školyUherková, Tereza; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce se zabývá vytvořením programu letního tábora pro děti ve věku od šesti do dvanácti let, tedy děti navštěvující první stupeň základní školy. Cílem práce je podpora rozvoje motorických funkcí u dětí, schopností spolupráce a komunikaci s ostatními, uvědomění si sebe sama v přírodě. Teoretická část práce se zabývá pojmem letní tábor, jeho legislativou a podmínkami pro organizaci a realizaci tábora, programem a personálním zajištěním, historií letních táborů. Dalšími pojmy, které jsou součástí teoretické části práce, jsou dítě mladšího školního věku, jeho potřeby a zájmy, organizované trávení volného času a význam pohádek pro děti. Projektová část sestává z plánu programu letního dětského tábora na téma Z pohádky do pohádky. Součástí projektu je harmonogram každého dne a popis jednotlivých aktivit.
- ItemPoznávání volně žijících zvířat v předškolní přípravěŽajdlíková, Miluše; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Cílem práce je zpracovat vzdělávací projekt pro předškolní děti 5-7 let, jehož hlavním motivem jsou zvířata. Seznámit děti s nejznámějšími volně žijícími zvířaty, jejich životem a jejich případnými predátory. Děti získají kladný vztah k přírodě, rozvíjejí své poznávací a myšlenkové procesy, slovní zásobu, vyjadřování a základní matematické představy, a jsou tak připraveny na školu.
- ItemRodina - Finanční gramotnostKapčiarová, Iva; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce s názvem Rodina - finanční gramotnost je návrhem pedagogického projektu celotáborové hry pro romské děti. Romská komunita má své specifické problémy, závislost na sociálním systému, nízkou vzdělanost, vysokou míru zadlužení, zejména ve vyloučených lokalitách. Tento bludný kruh může přerušit jen investice do edukace mládeže.Cílem této práce je zvýšit finanční gramotnost u romských dětí.V teoretické části je vysvětlena finanční gramotnost a historie Romů.Dále je zde představen projekt letního tábora se vzdělávacím programem zaměřeným na oblast financí a domácího hospodaření. V závěru jsou uvedeny důvody, proč je užitečné podobné aktivity provádět v romské komunitě a rovněž zmíněny možné komplikace realizace projektu.
- ItemVánoční jarmark s vystoupením školního sboruVečerníková, Lenka; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce Vánoční jarmark s vystoupením školního sboru se zabývá rozvojem tvořivosti a sociálních dovedností u dětí mladšího školního věku, a to při výrobě jednotlivých výrobků a přípravě vánočního jarmarku. Dále se zaměřuje na vliv a význam tradic v životě dítěte.Teoretická část je věnována přiblížení prospěšnosti tvoření a dodržování tradic pro děti mladšího školního věku. V nemalé části také zapojení lidových zvyků ve formě zpívání koled.Praktická část se zabývá již konkrétními činnostmi jednotlivých vánočních dílniček a přípravě vánočního jarmarku s vystoupením školního sboru.
- ItemZlepšení spolupráce a komunikace rodičů s vychovateli formou pravidelných aktivních schůzekProcházková, Zuzana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Pedagogický projekt se zaměřuje na zlepšení komunikace mezi vychovatelem a rodiči dětí, které začnou navštěvovat školní družinu. Děti budou žáci 1. ročníku ZŠ. V teoretické části je popsáno, z odborného hlediska, jakým způsobem je možné pracovat na kvalitní komunikaci, spolupráci a důvěře mezi vychovatelem, rodičem a dětmi. Také jakým způsobem začlenit kooperaci rodičů do volnočasových aktivit. Dalším z cílů je podpoření vzájemné spolupráce v rámci výchovy ve školní družině. V praktické části projektu jsou popisovány samotné schůzky a setkání s rodiči a dětmi. Je zde snaha o aplikaci získaných oborných znalostí z teoretické části.