2017/2 - Science of Economics
Permanent URI for this collection
ACC Journal, ročník XXIII 2017/2
Recenzovali:
Prof. Dr. rer. pol. habil. Thorsten Claus - Technical University Dresden (IHI Zittau), Germany
Doc. Ing. Petra Růčková, Ph.D. - Silesian University, Czech Republic
Recenzovali:
Prof. Dr. rer. pol. habil. Thorsten Claus - Technical University Dresden (IHI Zittau), Germany
Doc. Ing. Petra Růčková, Ph.D. - Silesian University, Czech Republic
Browse
Browsing 2017/2 - Science of Economics by Author "MacGregor Pelikánová, Radka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemThe ambiguous awareness of approaching squeeze-out – czech case study in the EU Perspective(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017) Cvik, Eva Daniela; MacGregor Pelikánová, RadkaNucený přechod účastnických cenných papírů, neboli vytěsnění či squeeze-out, je kritizovaná právní metoda používaná akcionáři v EU, která byla podstatně změněna v rámci současné české právní rekodifikace. Nově byla zakotvena povinnost většinových akcionářů pro případ squeeze-out postupovat na základě stejných podmínek vůči všem minoritním akcionářům. Tito mají obdržet stejnou kompenzaci, a případě dorovnání. Účinné uplatnění tohoto pravidla vyžaduje, aby minoritní akcionáři o něm měli povědomí. Trojice cílů tohoto příspěvku je popsat a vysvětlit předmětnou novou povinnost a poskytnout hloubkovou, kritickou a komparatistickou analýzu povědomí o blížícím se squeeze-out, které ji zakládá. S ohledem na cíle jsou stanoveny hypotézy a využity multidisciplinární primární a sekundární prameny, a to z ČR i EU. Získané výsledky s komentáři naznačují nedostatečné povědomí, které má negativní dopad na aplikaci nově uložené povinnosti v ČR a celkově in na squeeze-out situace v EU.
- ItemSingle colour trademarks not only on the current czech market(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017) Dmitrieva, Anastasiia; MacGregor Pelikánová, RadkaPostmoderní globální společnost je poznamenána velmi intenzivní konkurencí, ve které je správné odkazování kritické. Konkurenční výhoda je zbytečná bez právně chráněné metody propojení podniku s jeho produkty. Tato metoda par excellence má podobu ochranné známky, která je jak referenčním nástrojem, tak nesmírně cenným nehmotným majetkem. Každá jurisdikce zajišťuje registraci ochranných známek a je obtížné nalézt nové, atraktivní a univerzální označení, které by mohlo být registrováno v několika jurisdikcích, a stát se tak globální ochrannou známkou. Pro řešení tohoto problému jak právo EU, tak české právo nově výslovně umožňují nekonvenční ochranné známky, jako jsou barvy. Cílem tohoto příspěvku je velmi inovativní výzkum primárních a sekundárních údajů o jednobarevných registracích českých ochranných známek a souvisejících trendů ve světle hypotéz prokazujících, že jednobarevné ochranné známky jsou vnímány právem i ekonomikou jako více než životaschopná volba pro odkazování a marketing i jako majetek.