Nejčastěji užívané přístupy ve výuce psaní leváků

Title Alternative:The most frequently used approaches in teaching the writing the left-handed pupils
Loading...
Thumbnail Image
Date
2005
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma work "The most frequently used approaches in teaching the writing the left-handed pupils" acquaints the reader with the basic definitions of the left-handeds problems, it explains these definitions and defines the relationships between them. The main aim is the description of the methodics approaches, which can the teachers at the primary schooll apply in teaching the writing the left-handed pupils. The important part of this diploma work is also the empirical research, which is intended on the stock-taking level of the primary schools teachers knowledges about the methodics of the teaching the writing the left-handed pupils, about the application this methodics in their practice and about the exploiting the possibilities of the teachers latheral diagnostic.
Diplomová práce "Nejčastěji užívané přístupy ve výuce psaní leváků" seznamuje čtenáře se základními pojmy problematiky leváctví, vysvětluje je a vymezuje vztahy mezi nimi. Hlavním cílem je popsání metodických postupů, které mohou učitelé prvního stupně základní školy uplatňovat při výuce leváků. Důležitou částí práce je také empirický výzkum, který se zaměřuje na zjištění úrovně znalostí učitelů prvního stupně základní školy o metodice výuky psaní leváků, aplikování této metodiky v praxi a využívání možností laterální diagnostiky učitele.
Description
katedra: KPV; rozsah: 76 s.
Subject(s)
the left-handed problems, the latheral diagnostic, the methodics of the teaching the writing the left-handed pupils, leváctví, diagnostika laterality, metodika psaní leváků
Citation
ISSN
ISBN