Rozvíjení rytmického cítění v předškolním a mladším školním věku dětí

Title Alternative:Pre-school and young school children's development of the sense of rhythm
Loading...
Thumbnail Image
Date
2005
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Different activities which develop rhythmical feelings of very young (ages 3-6) and young learners (ages 6-11) are theoretically analysed in this diploma work. Rhythm as such is not only a part of musical education but it accompanies all our life. Great attention is devoted to movement which is an effective means to develop a sense of rhythm and then to different nursery rhymes and rhythmical body language. The practical part of this work contains examples of various rhythmical games and activities for very young and young learners and the research focuses on findings of a level of rhythmical abilities at children in kindergardens and primary schools (ages 6 to 11).
V této diplomové práci jsou teoreticky rozebrány různé činnosti, které rozvíjejí rytmické cítění u dětí v předškolním a mladším školním věku. Rytmus jako takový není jen součástí hudební výchovy, ale patří do celého našeho života.Velká pozornost je věnována pohybu, který je velmi účinným prostředkem k rozvíjení smyslu pro rytmus, dále pak i říkadlům a rytmické řeči těla.Praktická část obsahuje ukázky různých rytmických her a činností pro děti v předškolním a mladším školním věku, výzkum se zaměřuje na zjištění úrovně rytmických schopností u dětí v mateřské škole a na 1. stupni základní školy.
Description
katedra: KPV; rozsah: 83
Subject(s)
rhythm, movement, rhythmical games, rytmus, pohyb, rytmické hry
Citation
ISSN
ISBN