Marketingová komunikace firmy Studyline

Title Alternative:Marketing communication of the company Studyline
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací ve firmě Studyline, která se zaměřuje na práci a studium v zahraničí a poskytování jazykových kurzů. Z důvodu rostoucího konkurenčního tlaku by měla být tvorba komunikační strategie nedílnou součástí její činnosti. První kapitola je zaměřena na teorii marketingové komunikace a její nástroje, mezi které patří reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations a přímý marketing. Následující část diplomové práce je věnována představení agentury Studyline včetně produktové nabídky a SWOT analýzy. Poté následuje rozbor současných nástrojů komunikačního mixu, které agentura využívá. Další kapitola je věnována analýze největší konkurenční firmy - Student Agency. Poslední kapitola se zabývá vlastním návrhem komunikační strategie a návrhy na zlepšení včetně finanční náročnosti jednotlivých komunikačních nástrojů.
This diploma work deals with marketing communication in the company Studyline, which focuses on work and study programs abroad and providing language courses. Due to growing pressure from its competitors, the creation of a communication strategy should be an integral part of the company´s activities. The first chapter concentrates on marketing communication theory and its instruments, which comprises advertising, sales promotions, personal selling, Public Relations and direct marketing. The next part of the diploma work aims at introducing the Studyline agency, including the product supply and SWOT analysis. After that follows the analysis of the contemporary tools of the communication mix, which the agency uses. The following chapter deals with the analysis of the biggest competitor - the Student Agency. The last chapter attends to the proposal of communication strategy and proposals of improvements, including financial demands of the individual communication tools.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM, 2 katalogy (vazané); rozsah: 79 s, 2 s katalogy
Subject(s)
agentura, komunikační strategie, klient, marketingová komunikace, nástroje komunikačního mixu, podpora prodeje, přímý marketing, reklama, sponzorství, vztahy s veřejností, zákazník, the agency, communication strategy, the client, the marketing communication, the tools of communication mix, sales promotions, direct marketing, advertising, sponsorship, public relations, the customer
Citation
ISSN
ISBN