Browsing by Author "Nováková, Pavlína"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemDěti s lehkou mozkovou dysfunkcí v mateřské škole(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Nováková, Pavlína; Tomická, VáclavaBachelors work deals with encephalic dysfunction with pre-school children. In the theoretical part it came from professional literature and with help of critical analyses it showed up etiology of light encephalic dysfunction (hyperkinetic syndrome), her causes, and utterances. It described in detail the deficit of partial functions, suitable approaches and methods of work with children pre-school age. Her goal was to refer to areas in which we can reduce, develop or set right the frequency of the diagnosis of light encephalic dysfunction with pre-school age children and to the importance of cooperation with specialist, school and the family. The practical part provided trough forms the knowledge, experience and opinion of the teachers in nursery schools, parents of pre-school children. Further it monitored if the occurrence of pre-school children with the diagnose of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (LMD), within the screening looked for demonstrable weakening in communication with some children, what would indicate or contradict with this diagnose. The analyzed records from the forms ware within the discussion consulted with a clinical psychologist from a pedagogical psychological consulting room. In the finish of the practical part were verified or disproved expectations. The work is finished with suggested action for this current problem.
- ItemDěti s lehkou mozkovou dysfunkcí v mateřské školeNováková, Pavlína
- ItemMarketingová komunikace firmy Studyline(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Nováková, Pavlína; Simová, JozefínaTato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací ve firmě Studyline, která se zaměřuje na práci a studium v zahraničí a poskytování jazykových kurzů. Z důvodu rostoucího konkurenčního tlaku by měla být tvorba komunikační strategie nedílnou součástí její činnosti. První kapitola je zaměřena na teorii marketingové komunikace a její nástroje, mezi které patří reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations a přímý marketing. Následující část diplomové práce je věnována představení agentury Studyline včetně produktové nabídky a SWOT analýzy. Poté následuje rozbor současných nástrojů komunikačního mixu, které agentura využívá. Další kapitola je věnována analýze největší konkurenční firmy - Student Agency. Poslední kapitola se zabývá vlastním návrhem komunikační strategie a návrhy na zlepšení včetně finanční náročnosti jednotlivých komunikačních nástrojů.
- ItemMarketingová komunikace firmy StudylineNováková, Pavlína