Kombinatorika v prostředí didaktických her na 1. stupni ZŠ

Abstract
Diplomová práce pojednává o problematice kombinatoriky na prvním stupni základních škol. Je zaměřena na tvorbu souboru didaktických her, které rozvíjejí logicko-kombinační myšlení, podněcují vlastní poznávací aktivitu žáků a jejich aktivní spoluúčast ve vyučování. Tyto didaktické hry jsou v rámci experimentálního šetření realizovány ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy a na základě aplikace testů, podrobných kazuistik vybraných žáků a dotazníkového průzkumu je vyhodnocena jejich účinnost.
The graduation thesis deals with problematics of combinatorics at primary school. It is focused on creation of a set of didactic games, which develope logical-combinatorial thinking and are based on pupils' own cognitive activity and on their active participation in teaching. These didactic games are implemented in teaching mathematics at primary school within an experimental survey and their effectiveness is evaluated based on test application detailed case studies of selected pupils and a questionnaire survey.
Description
Subject(s)
didaktická hra, kombinatorika, kombinační a logické myšlení, efektivní a zajímavá matematika, žák prvního stupně základní školy, didactic game, combinatorics, combinatorial and logical thought, effective and interesting mathematics, a pupil of primary school
Citation
ISSN
ISBN