Optimalizace ventilátoru pro chlazení pohonné jednotky drážního vozidla

Title Alternative:Optimalization Ventilator for Cooling Driving Unit of Train Vehicles
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013-12-20
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou chlazení pohonné jednotky drážního vozidla, praktickým ověřením správnosti návrhu ventilátorů pro chladící jednotku. Chladící jednotka má za úkol chladit dieselový motor Caterpillar a dvě turbodmychadla, která jsou součástí pohonu lokomotivy typu 774.7. Praktickým měřením průtoků vzduchu chladiči, tlakové ztráty na chladičích, otáček ventilátoru a následným porovnáním v programu Multi-Wing Optimiser bylo dosaženo výsledků, které potvrzují správnost návrhu ventilátorů pro chladící jednotku. Tímto je chladící jednotka schopna dodat potřebný chladící výkon, tedy požadované množství vzduchu pro uchlazení pohonné jednotky i při maximálním výkonu motoru a tím pádem maximálním požadavku na chlazení.
Bachelor work deal with problems of cooling driving unit for train vehicles, practical check rightness proposal ventilators for cooling unit. Cooling unit has called to do cool down diesel engine Caterpillar and two turboblowers. These are parts of drive locomotive type 774.7. Practical metering airflows through the cooler, compressive losses on coolers, revolutions ventilator and resulting comparison in program Multi- Wing Optimiser was achieved results, which confirming rightness proposal ventilators for cooling unit. Herewith is cooling unit able to add required cooling achievement, then required air quantity for sufficing cooling of driving unit also at maximum achievement motor thereby maximum request on cooling.
Description
katedra: RSS; přílohy: 1 CD, 5 stran vypisu dat ze software Multi-Wing Optimiser; rozsah: 72
Subject(s)
ventilátor, caterpillar, 774.7, lokomotiva, chladící jednotka, drážní vozidlo, ventilator, caterpillar, 774.7, locomotive, cooling unit, train vehicle
Citation
ISSN
ISBN