Inovativní metody v procesu kurikulárních změn dnešní školy

Title Alternative:Innovative methods in the process of curricular changes in today´s schools
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis deals with innovative methods in teaching at an elementary school. It has two aims related to each other. It tries to find out how often teachers use these methods and how pupils acquire the methods. The theoretical part is an overview of teaching methods with empasis on innovative methods. In the practical part an observation of teachers during lessons is made. Their attitudes and opinions are obtained in a questionnaire and a dialogue. Additional information is collected from pupils. Grafs and charts are included which show the results of a survey.
Předkládaná diplomová práce se zabývá inovativními metodami ve vyučování na základní škole. Sleduje dva spolu související cíle. Zjistit, do jaké míry tyto metody využívají učitelé a jak si je žáci osvojují. Teoretická část je přehledem výukových metod, s důrazem na metody inovativní. V praktické části je provedeno pozorování učitelů při výuce, jsou zjišťovány jejich postoje formou dotazníku a zkoumány jejich názory metodou rozhovoru. Doplňující informace jsou rovněž zjišťovány od žáků. Zařazeny jsou také grafy a tabulky, které znázorňují výsledky výzkumu.
Description
katedra: KPP;
Subject(s)
national programme for the development of education, framework education programme for elementary education, school education programmes, curricular changes, key competencies, innovative methods, národní program rozvoje vzdělávání, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, kurikulární změny, klíčové kompetence, inovativní metody
Citation
ISSN
ISBN