Opožděný vývoj řiči u dětí předškolního věku
Title Alternative:Pre-school Children´s Delated Development of Speech
Loading...
Date
2010-01-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce s názvem Opožděný vývoj řeči u dětí předškolního věku se zaměřuje na problematiku poruch vývoje řeči u dětí ve věku pěti až šesti let. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabýváme narušenou komunikační schopností a podrobněji se zaměřujeme na problematiku narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. V praktické části mapujeme výsledky analýz spisové dokumentace a výsledky testů sluchového a zrakového vnímání dětí. Posuzujeme vliv zjištěných deficitů na vývoj řeči u předškolních dětí. Zjištěné analýzy a poznatky jsou doplněny grafy a závěrečným hodnocením.
The bachelor work called Pre-school Children´s Delated Development of Speech focuses on problems of speech development defects of children aged 5-6. The work is divided into two parts. In the theoretical part it deals with disturbed communication ability and in more detail it aims at disturbed speech development of pre-school children. In the practical part it surveys results of logopaedia centre records analyses and results of children´s auditory and visual sense tests. It judges the influence of deficits realized to pre-children´s speech development. Recognized analyses and knowledge are complemented by charts and a final assessment.
The bachelor work called Pre-school Children´s Delated Development of Speech focuses on problems of speech development defects of children aged 5-6. The work is divided into two parts. In the theoretical part it deals with disturbed communication ability and in more detail it aims at disturbed speech development of pre-school children. In the practical part it surveys results of logopaedia centre records analyses and results of children´s auditory and visual sense tests. It judges the influence of deficits realized to pre-children´s speech development. Recognized analyses and knowledge are complemented by charts and a final assessment.
Description
katedra: KSS; přílohy: 1CD; rozsah: 61 s., 11 s. obr. příloh
Subject(s)
narušená komunikační schopnost, opožděný vývoj řeči, zrakové vnímání, sluchové vnímání, lateralita, motorika, porozumění řeči, symptomy, diagnostika, terapie, prevence, sociální prostředí, citová deprivace, centrální nervový systém, lehká mozková dysfunkce, anamnéza, disturbed communication abilities, retarded speech development, visual sense, auditory sense, laterality, motor activitity, speech comprehension, symptoms, diagnostics, therapy, prevention, social environment, emotional deprivation, central nervous system, soft cerebral dysfunction, anamnesis