Aktivita žáků ve vyučování na střední odborné škole

Title Alternative:Vocational school student´s activity in the classroom
Abstract
Bakalářská práce je věnována aktivitě žáků ve vyučování na střední odborné škole. Hlavním cílem je analyzovat žákovskou aktivitu při výuce odborných předmětů na základě pozorování vyučovacích hodin u dvou učitelů a zároveň tyto zjištěné aktivity porovnat. V první části práce jsou uvedeny teoretická východiska samotného pojmu aktivita. Ta je zprvu vymezena různými autory, následně je popsána z pohledu žáka Aktivní žák, z pohledu učitele Aktivizující učitel a dle procesu vyučovací hodiny Aktivizační činitelé. Základní výzkumnou metodou pro praktickou část je pozorování reálného vyučování, které bylo uskutečněno na střední průmyslové škole. Ve výzkumné části jsou popsány použité metody, položeny výzkumné otázky a cíle, specifikován výzkumný vzorek a vytvořen pozorovací arch. Provedená série pozorování byla zaznamenávána do předem připravených archů. Zjištěné poznatky jsou uvedeny v závěru práce společně s případným návrhem na zvýšení aktivity žáků ve vyučování.
The Bachelor thesis is devoted to the activity of pupils in classes at the vocational school. The main objective is to analyze pupil´s activity in teaching vocational subjects based on the observation of lessons with two teachers and at the same time to compare this activity. The first part includes theoretical bases of the very concept of activity. That is at first defined by various authors subsequently described from the perspective of the student - Active student, from the perspective of a teacher - Activating teacher and from the lesson´s process - Activating factors. Basic research method for practical part is observation of lessons that was done at the Secondary School. The experimental part describes used methods, research questions and objectives, specified research sample and observation sheet was created. Performed series of observations were recorded into pre-formed sheets. Findings and proposal to increase the activity of students in the classroom is stated in the conclusion.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN