Marketingová analýza firmy

Title Alternative:Marketing enterprise analysis
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis deals with the marketing study of the project Volksbank SHOP. The project was realized by Volksbank. This is a new network of bank branches specializing exclusively to retail clients, who are mainly characterized by its non-traditional distribution way. In the Czech Republic was the first attempt to create an alternative to traditional bank branches. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, I drew on knowledge gained while studying at the Technical University in Liberec, and also from the literature. The practical part applies theoretical methods and analysis on the project Volksbank SHOP. The content of this thesis is to analyze the marketing environment of the project Volksbank SHOP and analysis of marketing tools, which the company uses to support the project. In the conclusion is a SWOT analysis, which is based on the finding data. It describes the strengths and weaknesses of the project and possible opportunities and threats resulting from the analysis of marketing environment. The conclusions of the SWOT analysis are applied into proposals for improving the marketing tools.
Diplomová práce se zabývá marketingovou studií projektu Volksbank SHOP. Projekt byl realizován firmou Volksbank CZ. Jde o novou síť bankovních poboček specializovaných výhradně na retailovou klientelu, která je charakteristická zejména svoji netradiční distribuční cestou. V České republice šlo o první pokus vytvořit alternativu tradičním bankovním pobočkám. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretickou část jsem čerpal z vědomostí získaných během studia na Technické univerzitě v Liberci a odborné literatury. V praktické části pak aplikuji teoretické postupy a analýzy na projekt Volksbank SHOP. Obsahem diplomové práce je analýza marketingového prostředí projektu Volksbank SHOP, rozbor marketingových nástrojů, které firma na podporu projektu využívá. Na základě zjištěných údajů je v závěru práce vypracována SWOT analýza. Ta popisuje silné a slabé stránky projektu a možné příležitosti a hrozby, které vyplívají z analýzy marketingového prostředí. Závěry SWOT analýzy jsou aplikovány do návrhů na zlepšení marketingových nástrojů.
Description
katedra: KMG; rozsah: 125
Subject(s)
marketing, swot analysis, marketing mix, communications mix, analysis of marketing environment, marketing, swot analýza, marketingový mix, komunikační mix, analýza marketingového prostředí
Citation
ISSN
ISBN