Zvýšení výkonnosti firmy s využitím řízení zákazníka pomocí modelu Balanced Scorecard

Title Alternative:Increase company´s performance by customer management with Balanced Scorecard model
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis is focused on management method called Balanced Scorecard. This method measures the efficiency of a company. It takes into account financial and not financial aspects. For aims fulfilment this method uses four perspectives such as financial, customer, learning and growing perspective, and perspective of internal processes. This system allows us to observe the financial results. In addition, it is possible to observe another important points, for example the customer satisfaction with some products, which are necesary for growth of efficiency. In practical part there are some suggested criteria to selected aims. The criteria are further used for the detection of achievement of the aims and their interval. The main aim of the thesis was to increase the efficiency of the firm/company called Romotop with the use of customer and model BSC. At the end of the thesis a survey of customer satisfaction market with the use of questionnaire was made.
Tato diplomová práce je zaměřena na manažerskou metodu Balanced Scorecard. Je to metoda na měření výkonnosti podniku. Zohledňuje jak finanční, tak i nefinanční měřítka. Metoda BSC pro dosažení stanovených cílů podniku používá čtyři perspektivy a to finanční, zákaznickou, perspektivu učení se a růstu a perspektivu interních procesů. Tento systém umožňuje sledovat finanční výsledky. Dále také může sledovat spoustu dalších důležitých aspektů, jako je spokojenost zákazníků s danými výrobky, které jsou důležité po růst výkonnosti. V praktické části jsou k vybraným cílům navrženy měřítka, pomocí kterých je později zjištěno, zda byl daný cíl splněn a v jakém rozmezí. Cílem práce bylo zvýšení výkonnosti firmy Romotop s.r.o. s využitím řízení zákazníka pomocí modelu BSC. V závěru práce byl proveden průzkum trhu spokojenosti současných zákazníků firmy na základě dotazování.
Description
katedra: KFÚ; rozsah: 76 s.
Subject(s)
manager, metod, balanced scorecard, target, perspektive, process, systém, result, produkt, efficiency, market research, manažer, metoda, balanced scorecard, cíl, perspektiva, proces, systém, výsledek, výrobek, výkonnost, průzkum trhu
Citation
ISSN
ISBN