Vliv zavedení nové produktové skupiny na firemní činnost

Title Alternative:Effect of introduction of new product group to corporate activity
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This bachelor degree thesis examines the impact of the introduction of new product group on the activities of Level Company Ltd. The company specializes in beverage vending machines, shop with drinks, snacks provided by the company not only through machines but also through personal services. Its success lies in effective communication and regular personal supplies. The new product group is the automatic espresso capsules, coffee maker Nautilus S01HS Top version, designed especially for households and small plants, which the company has included in its product portfolio in early 2009 and thus started a project called Kavadoma.cz. The first chapter deals with the actual problems introducing a new product group, sales strategies, marketing techniques, preparation of specifications, sales or internet business based on professional literature. The remaining chapters are devoted to Level Company Ltd. and the impact of the introduction of product group for its activities in terms of the process of preparing its market entry and the actual entry.
Tato bakalářská práce zkoumá vliv zavedení nové produktové skupiny na činnost firmy Level s. r. o., která se specializuje na oblast nápojových automatů, obchod s nápoji, zajišťuje občerstvení ve firmách nejenom prostřednictvím automatů, ale také osobních služeb, její úspěšnost tkví v efektivní komunikaci a pravidelných osobních dodávkách. Novou produktovou skupinou je automatické espresso na kapsle, kávovar Nautilus S01HS Top version, určený především pro domácnosti a malé provozy, který firma zařadila do svého produktového portfolia na začátku roku 2009, a odstartovala tím projekt s názvem Kavadoma.cz. První kapitola se zabývá samotnou problematikou zavádění nové produktové skupiny, prodejními strategiemi, propagačními technikami, přípravou prodeje nebo specifikací internetového obchodu na základě odborné literatury. Zbývající kapitoly jsou věnovány firmě Level s. r. o. a vlivu zavedení výrobkové skupiny na její činnost z hlediska procesu přípravy jejího vstupu na trh a samotného vstupu.
Description
katedra: KPE; rozsah: 59 s.
Subject(s)
new product group, sales strategy, company goals, segment of the market by 2 people, 1, 500 portions per month, annual sales growth of 5 to 10%, regular personal delivery, capsule system, acquire new clients, increase revenue without raising costs, increase in the number of clients, 1000 machines per year, 20 capsules / week / machine, nová produktová skupina, prodejní strategie, firemní cíle, segment trhu o 2 lidech, 1500 porcích měsíčně, meziroční růst obratu o 5 - 10 %, pravidelné osobní dodávky, kapslový systém, získání nových klientů, navýšení tržeb bez zvedání nákladů, zvýšení počtu klientů, 1000 strojů/rok, 20 kapslí/týden/stroj
Citation
ISSN
ISBN