Vstup na zahraniční trh

Title Alternative:Entry to the foreign market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
My bachelor work has a title "Entry to the foreign market". The topic I chose based on its management practices, which I graduated in Prague Environment Commerce CZ. The aim of the work itself is to compare the theoretical knowledge drawn from literature with real procedures used in practice. The operational objective is to assess the suitability of these forms of entry to foreign markets, find out what specific surveys, the company engaged in such competitive advantages and which has to receive the key contract. The conclusions of this study is based on the SWOT analysis and internal company information. On the basis of these data are then proposed recommended actions to remedy deficiencies and achieve corporate objectives.
Má bakalářská práce nese název "Vstup na zahraniční trh". Téma jsem si vybral na základě své řízené praxe, kterou jsem absolvoval v pražské společnosti Environment Commerce CZ. Cílem samotné práce je porovnat teoretické znalosti načerpané z odborné literatury s reálnými postupy používanými v praxi. Dílčím cílem je dále posoudit vhodnost uvedených forem vstupu na zahraniční trh, zjistit, jakými konkrétními průzkumy se firma zabývá, jakými konkurenčními výhodami disponuje a které jsou pro získání zakázky klíčové. Závěry této studie vychází ze SWOT analýzy a interních informací podniku. Na základě těchto údajů jsou pak navržena doporučená opatření k odstranění nedostatků a dosažení firemních cílů.
Description
katedra: KJB; přílohy: 1 CD; rozsah: 54 s., 5 s. obr. příloh
Subject(s)
affiliated company, analyse, branch, business method, competition, competitive advantage, consumer, demand, entry, export, exporter, foreign countries, licence, market segmentation, marketing strategy, mediator, partner, product differentiation, research, trade reference, afilace, analýza, diferenciace, export, konkurence, konkurenceschopnost, licence, marketingová strategie, obchodní metoda, partner, pobočka, poptávka, průzkum, reference, segmentace trhu, vstup, vývozce, zahraničí, zákazník, zprostředkovatel
Citation
ISSN
ISBN