Tvorba ceny ve společnosti Brano Group a.s.

Title Alternative:Price setting in company Brano Group a.s.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This work has two parts. The first part characteristics company Brano Group a.s., its history and organization structure, annual sales, main products and customers. The second one, theoretical part, is about Factors, which influence a price, Methods of pricing and Price strategy, that firm could use for their purpose and profit and last but not least is Costs calculation. These general information are completed of reality in company Brano Group a.s. 4. Sub chapter in second part is concerned with price calculation of concrete product in the company Brano a.s. Necessary schema, charts, graphs, pictures are enclosed.
Práce je rozdělena do 2 částí. První část se věnuje charakteristice společnosti Brano Group a.s., její historii a organizační struktuře, ročnímu obratu a hlavním produktům a zákazníkům. Druhá část, část teoretická, je řešena na základě dostupné literatury. Jsou v ní stručně popsány faktory, které mají vliv na cenu a je potřeba k nim přihlížet, metody tvorby ceny a cenové strategie, jaké může firma použít s ohledem na svůj cíl a zisk a v neposlední řadě náklady na výrobek. Tyto obecné poznatky jsou doplněny skutečností ve společnosti Brano Group a.s. 4. podkapitola druhé části se zabývá kalkulací ceny konkrétního výrobku ve firmě Brano a.s. Vše je doplněno potřebnými schématy, tabulkami, grafy a obrázky.
Description
katedra: KJB; přílohy: 1 CD; rozsah: 42 s., 4 s. Příloh
Subject(s)
price, price offer, price calculation, price policy, method of pricing, fixed costs, variable costs, sale price, cena, cenová nabídka, cenová kalkulace, cenová strategie, metoda tvorby ceny, fixní náklady, variabilní náklady, prodejní cena
Citation
ISSN
ISBN