Návrh systému hodnocení zákazníků ve Škoda Auto Parts Center

Title Alternative:Proposal of a customer rating system in Skoda Auto Parts Center
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008-01-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma work deals with a customer relationship management aiming to the customer rating. There are described theoretical principals of the customer relationship management, systems and instruments that enable it. In the theoretical part, I describe general principals of acting and improving customer relationship and methods of the customer relationship management. This work also includes characteristic of the instruments that contain new information technologies. The main representative of a currant trend is Customer Relationship Management (CRM). CRM includes a complex solution of the customer relationship management. In the practical part, I analyze the particular customer rating in Skoda Auto and Skoda Auto Parts Center focusing on the bonus rating. The target of the work is a proposal of the customer rating system in Skoda Auto Parts Center.
Tato diplomová práce pojednává o řízení vztahů se zákazníky se zaměřením na hodnocení zákazníků. Jsou zde popsány teoretické principy řízení vztahů se zákazníky, jakož i systémy a nástroje, které toto umožňují. V teoretické části se věnuji popisu obecných zásad fungování a prohlubování vztahů se zákazníky a metodám řízení vztahů se zákazníky. Práce také zahrnuje charakteristiku nástrojů, které představují nové informační technologie. Hlavním představitelem dnešního trendu je CRM, které v sobě obsahuje komplexní řešení řízení vztahů se zákazníky. V praktické části pak analyzuji konkrétní systém hodnocení zákazníků ve Škoda Auto a Škoda Auto Parts Center s těžištěm na hodnocení pomocí bonusů. Cílem práce je návrh systému hodnocení ve Škoda Auto Parts Center.
Description
katedra: KPE; rozsah: 66
Subject(s)
bi, bw, bonus, crm, dealer, erp, sap, škoda auto, škoda auto parts center, customer, bi, bw, bonus, crm, erp, obchodník, sap, škoda auto, škoda auto parts center, zákazník
Citation
ISSN
ISBN