Manažer ve středně velkém podniku

Title Alternative:Manager in middle-sized company
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This paper discusses the position of a manager in the company EUROFASHION spol. s r.o. It describes in detail the operation of this company and its managerial employees. It deals with their tasks, objectives and fulfilment of their managerial activities, which it analyses in detail. It states what the relationship of the managerial employees to their subsidiaries is and in what manner the managerial employees are perceived by their subsidiaries. It focuses on the position of the head of the business department in the company, his authority, the extent of his powers and liabilities. It concentrates on his method of managing the organization and his influence on the operation of the company. It deals with effectiveness of the operation of the set organization structure inside the company and its effects on the company. It outlines the possible causes and mistakes in the management caused by the administration and it presents possible solutions and suggestions for improvement of the current situation.
Tato práce pojednává o postavení manažera ve společnosti EUROFASHION spol. s r.o. Blíže popisuje chod této firmy a její řídící pracovníky. Zabývá se jejich úkoly, cíli a naplňováním jejich manažerských aktivit, které podrobněji rozebírá. Uvádí jaký je vztah vedoucích pracovníků k podřízeným a jakým způsobem jsou jimi vnímáni. Zaměřuje se na pozici vedoucího obchodního oddělení ve společnosti, na jeho kompetence, rozsah jeho pravomocí a odpovědnosti. Soustřeďuje se na jeho způsob řízení organizace a jeho vliv na chod firmy. Řeší efektivitu fungování nastavené organizační struktury uvnitř firmy a její dopady na společnost. Nastiňuje možné příčiny a chyby v řízení způsobené vedením a představuje možná řešení a návrhy ke zlepšení stávající situace.
Description
katedra: KPE;
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN