Celebrity v reklamě

Title Alternative:Celebrities in advertising
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis was elaborated on the topic ``Celebrities in advertising{\crqq}. In the introductory part there are reasons why exactly I chose this topic. In the theoretical part I dealt with description of advertising and everything that is connected to it. In addition I tried to clarify why celebrities participate in advertising. In the main part I tried to involve certain celebrity into perfume advertising, who would represent this brand and would give it their face. At first, I presented individual products trying to show them closely. The next step was making questionnaires that would help me to find exact characteristics of individual product. Based on those characteristics the informants voted for a concrete celebrity who should present the product and the most suitable environment, where the advertising would take place. In the final part I made a brief summary and an assessment of the results.
Tato diplomová práce byla vypracována na téma {\clqq} Celebrity v reklamě ``. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru právě tohoto tématu. V teoretické části jsem se zabýval popsáním reklamy a všeho co se reklamy týká, dále jsem se snažil blíže přiblížit zapojování celebrit do reklamy. Následuje hlavní část, ve které jsem se pokusil vybrat určitou celebritu do reklamy na parfém, která by tuto značku představovala a dala jí svojí tvář. Nejprve jsem jednotlivé výrobky postupně představil a snažil se je více přiblížit a dále jsem provedl dotazníkové šetření, díky kterému jsem se snažil najít přesné charakteristiky jednotlivého výrobku. Na základě těchto charakteristik respondenti volili danou celebritu, která by měla výrobek představovat a poté ještě zvolili nejideálnější prostředí, kde by se daná reklama měla odehrávat. V závěrečné části jsem provedl stručné shrnutí a vyhodnocení výsledků.
Description
katedra: KMG; rozsah: 96
Subject(s)
advertising, communications mix, product, investigation, questionary, marketing communication, selection, celebrities, reklama, komunikační mix, výrobek, šetření, dotazník, marketingová komunikace, výběr, celebrity
Citation
ISSN
ISBN