Analýza hospodaření podniku (Pivovar Svijany, s.r.o.)

Title Alternative:The analysis of company management (Pivovar Svijany,s.r.o.)
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením hospodářské činnosti regionálního Pivovaru Svijany, nejprve z hlediska finančního - pomocí finanční analýzy a následně z hlediska marketingu - stručnou marketingovou analýzou. V první části diplomové práce je představena analyzovaná společnost PIVOVAR SVIJANY, a. s. Dále se věnuje teoretickému pohledu na finanční analýzu, podrobné charakteristice hlavních a nejčastěji používaných metod finanční analýzy a výčtu základních ukazatelů. Poté následuje finanční analýza aplikovaná na představenou společnost, za období 1999 - 2004, pomocí vybraných instrumentů. Další část práce představuje marketingový pohled na svijanský pivovar. V jednotlivých kapitolách popisuje jeho sortiment, objem výstavu, celkové postavení na trhu, jakou pozici zaujímá mezi konkurenty a na závěr shrnutí všech slabých a silných stránek či příležitostí a hrozeb v analýze SWOT.
This thesis deals with the evaluation of economic activities of regional brewery Svijany. The evaluation was carried out from the financial point of view - by means of the financial analysis and subsequently from the marketing point of view - by means of the marketing analysis. The analysed SVIJANY BREWERY, a.s. Company is introduced in the first part of the thesis. The work deals further with the theoretical point of view on the financial analysis, detailed characteristics of the main and the most frequently used methods of the financial analysis and specification of the basic parameters. The financial analysis applied on the introduced company for the period 1999 - 2004 by means of the selected instruments follows afterwards. Next part of the work represents the marketing view on the Svijany Brewery. The individual chapters of the thesis describes its production assortment, volume of production, overall position on the market as well as position among the competitors. The final part of the work contains summary of all weak and strong aspects or possibilities and threats in the SWOT analysis.
Description
katedra: KPE; přílohy: 1x CD; rozsah: 93 s.,17 s. příloh
Subject(s)
finanční analýza, poměrové ukazatele, cash flow, rozvaha, výkaz zisku a ztráty, analýza aktiv, analýza pasiv, analýza výnosů a nákladů, rentabilita, likvidita, altmanovo z-score, du pont rozklad, index in99, index bonity, pivovar, trh, tržní podíly, analýza regionální konkurence, financial analysis, ratio indexes, cash flow, balance, profit and loss statement, analysis of assets, analysis of costs, revenue-cost analysis, profitability, liquidity, altman´s z-score, du pont analysis, index in99, class index, brewery, market, market shares, analysis or regional competition
Citation
ISSN
ISBN