Marketingová situační analýza ve firmě Strnad & Červinka

Title Alternative:Marketing situation analysis in the company Strnad & Červinka
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The company Strnad & Červinka is a developing subject on a market of a leather and fur industry. Its production is focused particularly on tawing and leather fabrication and fur in unfinished products, its following arrangement in finished product and selling. The bachelor work is a marketing analysis as well. The aim of work is to analyse the current marketing activities of this company and to propose additional changes and activities in marketing strategy. After opening theoretical part follows economic introducing of company and the analysis of personal management policy. The next part describes product and prices strategies of the company, forms of distribution and communication process, complex SWOT analysis and competition analysis. The ending of practical part is considering the customer structure of the company. In the final part of this work are analyzed four P and theirs strategies in the company and the current economic company situation. Further are enclosed recommendations to attract more customers and to increase company´s competitive strength in the market.
Společnost Strnad & Červinka je rozvíjejícím se subjektem na trhu kožených a kožešnických výrobků. Její činnost je zaměřena konkrétně na vydělání a zpracování kůže a kožešin v polotovary. Jejich následná úprava v konečný produkt a prodej. Bakalářská práce je zároveň marketingovou analýzou firmy. Cílem práce je zhodnocení stávající marketingové činnosti této společnosti a navržení dodatečných změn a aktivit v marketingové strategii. Po úvodní teoretické části následuje ekonomické představení společnosti a analýza zaměstnanecké politiky. Další část této kapitoly popisuje výrobkovou a cenovou strategii společnosti, formy distribuce výrobků a komunikačního procesu, komplexní SWOT analýzu a analýzu konkurence. Závěr praktické části se zabývá strukturou zákazníků společnosti. V poslední části této práce jsou zhodnoceny čtyři P a jejich strategie ve firmě a současná ekonomická situace společnosti. Dále jsou přiložena doporučení k získání více zákazníků a zvýšení konkurenceschopnosti firmy na trhu.
Description
katedra: KMG; přílohy: CD; rozsah: 60
Subject(s)
marketing analysis, product, product strategy, price, price strategy, distribution channel, distribution strategy, communication strategy, advertisement, competetion, marketingová analýza, výrobek, výrobková strategie, cena, cenová strategie, distribuční cesta, distribuční strategie, komunikační strategie, reklama, konkurence
Citation
ISSN
ISBN