Grafomotorika u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností

Abstract
Bakalářská práce se zabývala narušenou komunikační schopností u dětí předškolního věku. Práce byla rozdělena na dvě části. Kapitoly teoretické části byly zaměřeny na specifika dětí předškolního věku tělesný vývoj, vývoj verbálních dovedností, motorické dovednosti. Jedna z hlavních kapitol se věnovala jednotlivým narušeným komunikačním schopnostem, které byly v práci dále popsány. Další kapitoly byly zaměřeny na diagnostiku a terapii vybraných narušených komunikačních schopností. Poslední kapitola z teoretické části se věnuje specifikům grafomotoriky u dětí s narušenou komunikační schopností. Praktická část byla založena na kvalitativním výzkumu, který byl zaměřen na porovnání grafomotoriky u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké jsou rozdíly v provedení jednotlivých grafomotorických prvků a jaké jsou rozdíly v hygienických návycích při grafomotorice u dětí intaktních a dětí s narušenou komunikační schopností.
The bachelor thesis deals with communication disorder at pre-school children. The thesis is divided into two parts. The theoretical chapters focus on pre-school children specifics physical developement, developement of verbal skills, motory skills. One of the main chapters is devoted to disorder of communication skills, which is decribed further. The other chapters focus on diagnostics and therapy of chosen communication skills. The last theoretical chapter deals with specifics of graphomotorics at children with communication impairment. The practical part is based on quantitative research which is focused on comparism of graphomotorics at children with affected communication skill and intact children. The aim of the research is to find out what are the differences in execution of individual graphomotorical elements and what are the differences in hygiene habits during graphomotorics at intact children and at children with communication skills disorder.
Description
Subject(s)
předškolní věk, narušená komunikační schopnost, grafomotorika, terapie, diagnostika, pre-school age, communication skills disorder, graphomotorics, therapy, diagnostic
Citation
ISSN
ISBN