Logopedická péče v mateřských školách

Abstract
Diplomová práce se zabývala problematikou poskytované logopedické péče v mateřských školách, se zaměřením na logopedickou péči v mateřských školách Šluknovského výběžku. Cílem diplomové práce bylo popsat úroveň poskytované logopedické péče v mateřských školách Šluknovského výběžku u dětí s narušenou komunikační schopností a zhodnotit odbornou logopedickou přípravu pedagogů v předškolních zařízeních s odstupem sedmi let. Zjistit podporu pro vzdělávání pedagogů ze strany kraje a ministerstva školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je charakteristika dítěte v předškolním věku, významu mateřské školy pro rozvoj dítěte, logopedické péče v mateřských školách. Nedílnou součástí teoretické části je i výčet pracovišť poskytujících logopedickou péči obecně i se zaměřením na Šluknovský výběžek. Empirická část pomocí zpracování dotazníků a rozhovorů srovnává údaje současné se situací poskytované logopedické péče ve Šluknovském výběžku před sedmi lety. Zůstává 33% dětí s narušenou komunikační schopností bez zařazení do individuální logopedické péče. Za sledované období stoupl počet dětí a s tím i počet tříd mateřských škol. Logopedická prevence zůstává hlavní složkou poskytovaných služeb logopedické péče. Znatelně stoupl počet logopedických asistentek v mateřských školách. Stanovené hypotézy se po výzkumném šetření potvrdily. Kraj i ministerstvo se snaží podporovat logopedickou péči pro děti předškolního věku.
This thesis dealt with the issue of providing speech therapy in nursery schools, focusing on speech therapy in nursery schools Šluknovský salient. The aim of the thesis was to describe the level of care provided by speech in kindergartens Šluknovský extremity in children with impaired communication skills and evaluate professional speech therapy training for teachers in preschools apart seven years. Determine support for teacher education by the county and the Ministry of Education. The work is divided into theoretical and empirical. The theoretical part is characteristic of preschool age, the importance of kindergarten for the child's development, speech therapy in nursery schools. An integral part of the theoretical part is a list of sites that provide speech therapy in general and focusing on Sluknov. The empirical part by processing questionnaires and interviews verify the information provided by the current situation of speech therapy in Šluknovský salient seven years ago. It remains 33% of children with impaired communication skills without inclusion in individual speech therapy. For the period of increase in the number of children and thereby the number of kindergarten classes. Speech prevention remains a major component of the services provided speech therapy. Significantly increased the number of speech therapy assistants in kindergartens. The hypothesis, the scientific research confirmed. The Region and the Ministry is trying to promote speech therapy for children of preschool age.
Description
Subject(s)
Mateřská škola, dítě předškolního věku, logopedická péče, logopedická prevence, hra, učení, koncentrace pozornosti, narušená komunikační schopnost, logoped, logopedický asistent, rodič, Kindergarten, preschool age child, speech therapy, speech therapy prevention, game, learning, concentration, impaired communication ability, speech therapist, speech therapy assistant, parent
Citation
ISSN
ISBN