Marketingová komunikace vybraného subjektu

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Hlavním cílem této bakalářské práce je navrhnutí doporučení pro marketingovou komunikaci na sociální síti Facebook pro společnost Brand Gifts, a.s. Teoretická část nejdříve shrnuje klasickou marketingovou komunikaci, následně se zabývá marketingovou komunikací na internetu. Poté je představen pojem sociální sítě a samotná marketingová komunikace na Facebooku. V praktické části je nejdříve představena firma Brand Gifts, a.s. a její komunikační mix. Společnost se pohybuje na B2B trhu, na kterém prodává firemní dárkové předměty. Dále je provedený marketingový výzkum mezi klienty společnosti, jehož hlavním cílem je zjištění využívání sociální sítě Facebook. Na závěr práce jsou formulována doporučení pro marketingovou komunikaci na této sociální síti a to na základě průzkumu a literární rešerše.
The main aim of this bachelor thesis is to suggest a recommendation for marketing communication on the social network Facebook for the company Brand Gifts, a.s. The theoretical part first summarises a classical marketing communication, then it deals with a marketing communication on the internet. Then the term social network and marketing communication on Facebook itself are introduced. In the practical part first the company Brand Gifts, a.s. and its communication mix are introduced. The company operates on the B2B market, where it sells corporate gifts. Furthermore marketing research among clients of the company is made. The main aim of the research is to find out the usage of the social network Facebook. At the end of this bachelor thesis there are recommendations for marketing communication on this social network based on the research and literary research.
Description
Subject(s)
B2B, Facebook, firemní dárky, internetová marketingová komunikace, internetový marketing, marketing, marketingová komunikace, sociální síť, B2B, Facebook, corporate gifts, internet marketing communication, internet marketing, marketing communication, social network
Citation
ISSN
ISBN