Možnosti projektové výuky ve výchově demokratického občana v hodinách OV

Abstract
Diplomová práce kriticky analyzuje metodu projektové výuky a zasazuje ji do kontextu průřezového tématu Výchova demokratického občana. Analýze projektové metody předchází terminologické vymezení a historický exkurz do projektové výuky. Jak je dnes definována výchova demokratického občana v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, je popsáno v následující kapitole. Součástí práce je projekt realizovaný v hodinách občanské výchovy, zaměřený na dané průřezové téma. Výsledek projektu je následně zhodnocen a fotograficky zdokumentován. Závěr práce shrnuje pozitivní i negativní stránky projektového vyučování.
The thesis critically analyzes the project teaching method and puts it into the context of the cross-curricular subject called Democratic Citizenship. The analysis of the project teaching method is preceded by the teminology and historical excursus on the project teaching. The next chapter describes the way in which the eduation for democratic citizenship is defined in the Framework Educational Programme for Basic Education. A very important part of the thesis is a specific project implemented in the civics classes. Then the outcome of the project is evaluated and the photographic documentation of it is taken. In the conclusion positive and negative aspects of the project teaching are summarized.
Description
Subject(s)
projekt, projektová výuka, výchova, občan, demokracie, a project, project teaching, education, a citizen, democracy
Citation
ISSN
ISBN