Sociální dovednosti žáků s mentálním postižením

Abstract
Pedagogové běžných základních škol se věnují rozvoji sociálních dovedností mentálně postižených žáků méně než pedagogové základních školy zřízených podle § 16. Důvodem jsou jiné priority při vzdělávání a neznalost metodiky rozvoje sociálních dovedností. Ve své práci se budu zabývat průzkumem uplatňování nácviků sociálních dovedností jak ve školách běžných při integraci mentálně postiženého žáka, tak ve školách speciálních. Výčtem rozmanitých možností práce s mentálně postiženým žákem v oblasti osvojování si sociálních dovedností bych ráda poukázala na možné uplatnění těchto metod i učiteli běžných základních škol.
Educators of normal elementary schools pursue to develop social skills of mentally disabled pupils less than teachers of elementary school established under § 16. The reasons for this are other priorities in education and unfamiliarity with the methodology of the development of social skills. In my work I deal with the survey of application social skills training not only in schools common in the integration of mentally handicapped pupils, but also in special schools. By listing a variety of options in how to work with mentally handicapped students to help them acquire social skills, I would like to point out the possible application of these methods also for teachers of normal elementary schools.
Description
Subject(s)
Sociální dovednosti, mentální postižení, běžná základní škola, škola zřízená podle § 16, speciální základní škola, pedagog, metodika, vzdělávání, Social skills, mental disability, ordinary elementary school, a school established under § 16, Special primary school, educator/teacher, Methodology, education
Citation
ISSN
ISBN