Specifika obchodu a podnikání v Kazachstánu a spolupráce s Českou republikou

Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou obchodu a podnikání v Republice Kazachstán a její spoluprací s Českou republikou. Cílem práce je prozkoumat specifika obchodu a podnikání v Republice Kazachstán a pak na základě získaných informací zpracovat postup pro českého podnikatele při obchodování s touto zemí. Teoretická část popisuje základní informace o Kazachstánu, ekonomickou situací v zemi, podnikatelské a investiční prostředí a protikrizová opatření přijatá na území státu. Kromě toho jsou popsány i kulturní a jiné zvláštnosti podnikání v Kazachstánu a také uveden postup při zakládání podniku. Analytická část obsahuje SWOT analýzu, která dává přehled o příležitostech a rizikách pro české investice v této zemi. Na základě poznatků z teoretické části je sestaven postup a doporučení, které pomohou českému podnikateli lépe se zorientovat v daném teritoriu.
This bachelor thesis is focused on specifics of trade and business in Republic of Kazakhstan and cooperation with the Czech Republic. The aim of the thesis is to explore the specifics of trade and business in the Republic of Kazakhstan, and then based on the obtained information to process the procedure for Czech entrepreneurs for the trading with this country. The theoretical part describes the basic information about Kazakhstan, the economic situation in the state, business and investment environment and anti-crisis measures taken in that country. Also this part contains the cultural and other features of entrepreneurship in Kazakhstan, and as well specifies the procedure for establishing a business. Analytical part contains SWOT analysis which gives an overview of the opportunities and risks for Czech investments in this country. On the basis of the theoretical part was processed a manual and recommendations that would help Czech entrepreneurs to have better orientation in the country.
Description
Subject(s)
Obchod, hrubý domácí produkt, inflace, obchodní bilance, investiční prostředí, SWOT analýza, kulturní zvyky, založení podniku, postup při obchodování, Trade, gross domestic product, inflation, balance of trade, investment environment, SWOT analysis, cultural habits, establishing a business, procedure of trading
Citation
ISSN
ISBN