Další vzdělávání učitelů cizích jazyků pro nefilology

Title Alternative:Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych dla nefilologów
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
V první části příspěvek informuje o možnostech dalšího vzdělávání učitelů cizího jazyka pro nefilology na vysokých školách v ČR v rámci projektu IMPACT. Shrnuje možnosti, jak dále využívat expertizy ze seminářů, poskytnutých materiálů, nahrávek a on-line kurzů, které vznikají díky projektové podpoře. V druhé části bude prezentující sdílet zkušenosti s přímým využitím dostupných ICT ve výuce se studenty.
W pierwszej części artykułu przedstawiono informacje dotyczące możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych dla nefilologów na uczelniach wyższych w RCz w ramach projektu IMPACT. Podsumowano możliwości, w jaki sposób można w dalszej pracy wykorzystywać ekspertyzy z seminariów, udostępniane materiały, nagrania i kursy on-line, które powstają dzięki temu projektowi. W drugiej części przedstawiono możliwości wykorzystania doświadczeń związanych z bezpośrednim zastosowaniem dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w zajęciach prowadzonych dla studentów.
The first part of the presentation informs about opportunities for further training aimed at foreign language teachers at tertiary level in the Czech Republic provided by the IMPACT project. It summarizes possibilities how to use expertise from seminars, provided materials, videorecordings and on-line courses, which are being created thanks to the project support. In the second part the presenter will share her experience with the use of easily accessible ICT in foreign language ESP and EAP teaching.
Im ersten Teil informiert dieser Beitrag über die Möglichkeiten der Fortbildung von Sprachlehrern für Nichtphilologen an den Hochschulen in der Tschechischen Republik im Rahmen des Projektes IMPACT. Er listet die Möglichkeiten auf, wie man die in den Seminaren, aus den Materialien, aus den Aufnahmen sowie in den Online-Kursen erworbenen Fachkenntnisse auch weiterhin nutzen kann. Im zweiten Teil berichtet die Vortragende über die Erfahrungen mit der direkten Nutzung der zugänglichen ICT im Fremdsprachenunterricht mit interkulturelle Kommunikation (LMS Moodle, Mahara ePortfolio, Verbindung mit der Universität System STAG, Videokonferenz, Skype)
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN