Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel

Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technical University of Liberec
Abstract
Cílem článku je představit na vybrané případové studii potíže, se kterými se mohou žáci 1. stupně se specifickými poruchami učení potýkat v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a v článku ji níže uvádíme do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele 1. stupně ZŠ a konzultanty v oblasti vzdělávání.
The article aims to present, based on a selected case study, the difficulties that 1st-grade students with specific learning disabilities may encounter in mathematics and to point out how it can be challenging for them to master the operation of multiplying natural numbers in the area of small multiplication tables. This is a known issue in mathematics education and the article relates it to specific learning disorders. A selected case study illustrating this issue could be inspiring and useful for elementary school teachers and educational researchers.
Description
Subject(s)
specifické poruchy učení, násobení přirozených čísel, násobilka, případová studie
Citation
ISSN
1210-9037
ISBN
Collections