Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol

Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technical University of Liberec
Abstract
Článek představuje aktuálně probíhající projekt zaměřený na propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků všech ročníků základní školy skrze práci se slovními úlohami. Příspěvek seznamuje s hlavními cíli a teoretickými východisky projektu a nabízí přehled a stručnou charakteristiku čtyř typů vyvíjených metodických materiálů. Jejich smyslem je podpořit učitele ve snaze rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy skrze rozvoj čtenářských, jazykových a metakognitivních dovedností. Článek je prvním z chystané série příspěvků, které postupně detailněji představí všechny typy metodických materiálů.
This journal issue is devoted to teaching materials developed within a TAČR project Support of the integration of mathematical, reading and language literacy in primary school pupils. The introductory article by Havlíčková et al. introduces the main goals and theoretical background used when preparing the materials. Their purpose is to support teachers in developing pupils' ability to solve word problems by developing reading, language and metacognitive skills. Pupils are first guided by questions to analyse the word problem's text and become aware of the actors involved and the relationships between them. Language questions, which can be used by the mathematics teacher or the Czech language teacher to develop pupils' language skills, are also recommended
Description
Subject(s)
slovní úloha, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, metakognice, metodický materiál, pracovní list, řešitelské strategie
Citation
ISSN
1210-9037
ISBN
Collections